Sails in the Desert Resort, Ayers Rock, Australien

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av Ramsey Quebein, 29 Oktober 2015.

  1. Ramsey Qubein

    Ramsey Qubein Redaktör

    IMG_3115

    Vi har besökt Sails in the Desert Resort som ligger vid foten av fascinerande Ayers Rock i Australien. Vår medarbetare Ramsey Qubein berättar om sin upplevelse på vår engelska sida businessclass.co.uk.
     

    Se hela inlägget

  2. Jonas H

    Jonas H Medlem

    Reklam som någon försökt klä ut till redaktionell text?
     
  3. Fixter

    Fixter Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Exakt samma förfarande som med den om seglingen! Kasst
     
  4. wheaa

    wheaa Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det där är inget reportage utan en annons. Tråkigt att det inte framkommer då den säljer in stället bra :)
     
    Jakob Österberg och Christian R gillar detta.
  5. Voyageur

    Voyageur Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Handen på hjärtat BC, ni får rejält betalt för skräpet ni skriver. Den här artikeln är så ensidigt positivt skriven att jag inte kan annat än reagera.

    Jag bodde nämligen 3 nätter i somras på namngivet hotell. Jag ifrågasätter starkt hur er upplevelse/beskrivning kan vara så positiv? Inte främst då jag själv som Platinum inom Accor fick inget mer än besvikelser. Men jag rättar gärna er, först och främst äger Accor hela hotell reservatet och ALLT som ingår därmed. Monopolet sätter prisnivån därefter. Prisnivån är svindyr i jämförelse och även med 40% rabatt som jag råkade få vid bokningstillfället, låg rums raten än på 1500kr/natt. Ca 3000kr natt är inte ovanligt. Hur faller detta under "fairly" priced? Sails in the desert drivs under Pullman märket, inte Sofitel. 3000kr/natt för Pullman är rekord. Kan tillägga att frukost inte ingår i raten utan tillkommer med 52 AUD.....mer än en frukost på de flesta Sofitel inom programmet.

    Att dinera finns enbart det som erbjuds inom ramen av hotellen och deras paket. Det sk torget erbjuder ett kafe med väldigt begränsade val samt ett enklare restaurang som knappast faller under kategorin "prisvärd". Inga förmåner som Platinum uppmärksammas om inte dessa specifikt krävs, förmodligen för att personalen är väldigt otränad inom programmet. Rummen erbjuder definitivt inget mer än ett 4* Novotel eller Scandic gör.

    Att hela området drivs som ett EXTREMT monopol med direkt hutlösa priser och få alternativ verkar helt undgå artikeln. Jag ber att få klaga men så här ser verkligheten ut.
     
    Gus, Thomasn, RickardG och 23 andra gillar detta.
  6. Jag klassar det här inlägget som spam :D
     
  7. dashboard

    dashboard Administrator

    Ort:
    Oslo
    Land:
    Norge Norge
    Hei, hmm vel dette er jo vurderingen til en bereist amerikaner, men full forståelse for at ikke alle er enige i beskrivelsen. Alle journalister eller skribenter vil jo ha sine egne, subjektive vurderinger og slik er det her på forumet også, ikke alle er enige om alt. Uansett er jeg sterk i troen på at vi skal finne en stil som vi alle kan samles rundt, der som sagt medlemmenes egne erfaringer kommer klarere frem, det vil bli bra. Reisende som ikke får betalt for å skrive har større troverdighet og er dessuten billigere for BC ;)
     
    Igorius, Holmion och jumbooze gillar detta.
  8. Direktorn

    Direktorn Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Allvarligt. BC redaktionen måste väl få skriva sina reportage också? Bra att tycka till om hotellet och resmålet som Voyageur gör men inte att som vissa slå ner på att det är reklam så fort någon från BC redaktionen lägger ut ett reportage. Självklart är vi utsatta för reklam varje dag från olika håll. Det är gratis att vara på forumet och faktiskt också frivilligt att läsa alla artiklar.
     
  9. HCas

    HCas Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tycker det är synd att det har börjat bli så dålig stämning kring nyheterna/reportagen som publiceras. Uppenbarligen vill den nya ledningen driva sidan på ett annat sätt, då tycker jag man ska ge dem en ärlig chans att utveckla sitt koncept utan att leta fel i allt som publiceras. Naturligtvis kan man ändå komma med konstruktiv kritik, som t.ex. @Voyageur gör här ovanför. Tycker man sen inte att den nya inriktningen tilltalar en kan man ju sluta läsa nyhetssidan.

    Med det sagt så vill jag också komma med lite konstruktiv kritik. Just detta med sammanblandningen av reportage och reklam är känsligt (vilket också märks på reaktionerna) och här bör man inte slarva, för det framstår som ganska oseriöst. Man kan med rätta ifrågasätta om en recension som inte lyckas hitta en enda sak som är mindre bra eller ett enda förslag på förbättringar verkligen är en riktig recension. Så var tydliga med vad som är vad.

    En annan konstruktiv kommentar är att jag tror personligen att det är ett misstag att satsa för hårt på engelskspråkiga recensioner av exotiska resmål. Det som lockade mig till BC förutom forumet var bevakningen av resenyheter samt recensioner med fokus på Sverige och Europa. Jag skulle gissa att detsamma gäller många av de flesta potentiella läsarna. Man kan naturligtvis blanda upp lite, men blir det för mycket Djibouti och Australien så kan nog många läsare ge upp.
     
  10. taxvalp

    taxvalp Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Det påståendet går emot all logik inom journalistiken. De skribenter som har högst trovärdighet är självklart de som har lön från en redaktion som även står för utgifterna, likt stora dagstidningar gör. I samma stund som hotellet/flygbolaget/resebyrån står för notan så sjunker trovärdigheten som en sten. Allra lägst förtroende har förstås de som får betalt av företaget för att skriva men sådana skribenter hör inte hemma på en seriös sajt.

    Som synes finns det ett tydligt samband mellan priset för journalistik och trovärdighet. Vill man ha billiga skribenter blir trovärdigheten därefter.
     
    Mikeswede och Christian R gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×