Saftigt resekonto, Apple spenderar 150M$ samt köper 50 businessplatser till Shanghai om dagen

Diskussion i 'Star Alliance' startad av hallgren, 14 Januari 2019.

1. hallgren

hallgren Medlem

2. Jag jobbade 12 år på ett av de större amerikanska Silicon Valley baserade IT-bolag. Rekordet var 130 anställda på samma United B757-200 avgång mellan SFO-DEN

Bolaget hade också ”eget flygbolag” med turboprops som flög dagligen mellan San José och ett antal destinationer med kontor med (uppskattningsvis) 5.000-7.000 anställda både innanför och utanför Kalifornien. Fast pris per sträcka som debiterades kostnadstället du tillhörde. Tror det var plats till 20 pax.

Skulle vara intressant och se hur många Goldman Sachs, JP Morgon Chase, eller Barclays anställda som flyger NYC-LON varje dag?

Gus, Elias, Brandforce och 6 andra gillar detta.
  3. RobHK

RobHK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dom verkar inte köra billigaste Economy som rese-policy..

Sir Lemon gillar detta.
  4. Tonton

Tonton Medlem

Känns som det är dags för mig att lämna ett annat Sillicon Valley-baserat bolag för Apple. Vi kör economy only på min tjänstegrad :p

Lounge Lizard, WongHauw, Sir Lemon och 6 andra gillar detta.
  5. FFlash

FFlash Medlem

Land:
    Finland Finland
    Kanske deras servicefolk som flyger LCY sträckan medan bankirerna är ombord First till LHR

6. mha321

mha321 Medlem

Eller så fixar du tjänstegraden? :)

Fotfolket på billigaste economy ska du se gäller även på apple :p Men de är stora nog att ha många I de högre graderna också...

M.K och MrDollar gillar detta.
  7. Middle seat

Middle seat Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Antagligen är det tur och retur. Vilket ger ca 12/13 stolar per Unitedflight om det är nonstop. Ändå ganska mycket.
    Bilden verkar vara från något internt event men märkligt att de gör roll-ups då ppt är betydligt vanligare när det gäller denna typ av överblick.

8. Wyll

Wyll Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns bolag i Sverige som gjort detta..
    Thank you for flying AstraZeneca Airways - Telegraph

Sir Lemon gillar detta.
  9. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Under 00 talet reste jag mycket från Sundsvall på morgonen, SAS hade 3 avgångar mellan klockan 06:00 och 07:00 och det var MD80 eller 737 på dessa avgångar, det var ”nästan” fulla med Telia personal.
    Jag bodde på Strandhotell i Sundsvall vid mina besök, där det samtidigt bodde 6 stycken SAS besättningar samt minst en Skyways besättning, de flög till Göteborg på morgonen.
    Sedan flyttade SAS ut till Scandic minns inte om Skyways bodde kvar på Strand innan Skyways gick i KK 2012.

MrDollar gillar detta.
  10. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!