Sönderfallande SAS American Express Elite

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Joakim P N, 23 Oktober 2015.

1. Joakim P N

Joakim P N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har haft mitt kort mindre än ett år. Använder det förvisso nästan dagligen, men förvarar det däremellan prydligt i min plånbok. Trots detta har plasten som täcker kortet redan släppt i samtliga kanter och kortet ser onekligen mycket slitet ut. Har jag fått ett dåligt ex, eller upplever ni andra också kvalitetsproblem med det fysiska kortet?

2. Börnen

Börnen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har jag iofs inte Elitkortet men känner igen symptomen

3. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Entercard/British Airways Visakort hade samma problem i sin förra batch. Jag klagade
    och fick nytt kort..

4. Har iofs bara haft mina kort i sex månader men de ser bra ut. Använder korten flera gånger per dag. Kan det vara nåt med plånboken?

5. mha321

mha321 Medlem

Har inga problem med nuvarande elite kort, men däremot hade jag problem med samma på förra kortet (gamla premium) två år i rad.. En de byttes ofta nog att de åtminstone höll ihop...

6. Johanna

Johanna Medlem

inga problem med mitt

7. Gustav Jonsson

Gustav Jonsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har samma problem med flertalet av mina kort.
    Kvalitén verkar brista lite på korten :(

8. Granström

Granström Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag upplever också samma problem som @Joakim P N. Kvalitén är klart sämre än alla andra kort jag har i plånboken. Jag bryr mig inte så värst, men ja, det ser inte bra ut.

9. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mitt föregående Amex Premium hade detta problem. Mitt nya (från Januari i år) har inte uppvisat det ännu, men jag använder kortet typ en gång i veckan fysiskt (mest online och då tar man ju inte fram kortet!).

10. Resenären

Resenären Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma sak med mitt nya Visa, efter kort tid börjar det "frasas i kanterna".

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!