Senaste nytt

Sökes: Ultimat First Classupplevelse till Bangkok januari 2018 med Amex2-4-1

mischadee

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Bangkok
  3. När vill/behöver du resa ut? Flexibel men där det brukar finnas mest tillgänglighet i januari.
  4. När vill/behöver du komma hem? Vill vara borta max 7 dagar och ha minst tre hela dagar i Bangkok
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa?Bara jag
  7. I vilken kabinklass? Först Class på Long Haul
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 95 000 Eurobonuspoäng
  10. Vad är det viktigaste för dig? Minst tre dagar i Bangkok sedan den absolut bästa upplevelsen i First. Vill gärna testa på Thais First Class lounge med tillhörande massage.
Så här ser mina val ut nu som jag tror.
Val 1: ANA First Class från London till Haneda och sedan nattflyg Thai First med 747 till Bangkok. Här vill jag byta till Lufthansa om det öppnar upp sig såklart. Kan även tänka mig Lufthansa direkt till Bangkok men tillgängligheten där är väl inte den bästa?
Val 2: Thai A380 direkt från Frankfurt. Också här byta till Lufthansa om det öppnar upp sig något.
Hemresan tänker jag ska vara Thai First Class 747 till Haneda och sedan vidare förmiddagen därpå med ANA till London.

Det jag behöver råd med är att fundera ut om jag överhuvudtaget ska överväga Thai direkt om man jämför produkten med ANA. Det jag kan se som fördelar är: A380, fönster som man kan se ut genom (har hört att det är svårt på ANA) samt att man kommer till Bangkok snabbare. Men de sakerna kanske inte är i närheten av att väga upp själva First Class upplevelsen man får med ANA.

Vad tycker ni och har ni några andra förslag? Har försökt titta efter Asiana men inte sett något alls. Air China finns ju också såklart men tänker att deras First Class inte kan mäta sig med ANA, Thai, Lufthansa.

Tack
 

Abbs

Medlem
ARN-FRA LH Business
FRA-HND ANA First som bokas om till Lufthansa
HND/NRT-LAX/JFK ANA First
LAX/JFK-ICN Asiana First
ICN-BKK Business om Thai first ej finns, Asiana/Thai

BKK-HND/NRT Thai first
HND-FRA/LHR ANA first
Sedan ett leg hem
 

flonken

Medlem
Jag har tittat lite på denna rutt:

Arlanda - Frankfurt (SAS / Lufthansa Business)
Frankfurt – New York (Lufthansa F)
New York – Seoul (Asiana F)
Seoul – Bangkok (Thai F)

Bangkok – Tokyo (Thai F)
Tokyo – Chicago (ANA F)
Chicago – Arlanda (SAS Business)
 

mischadee

Medlem
Tack för inspirationen.

Tror det kanske blir detta efter att ha tittat runt.
ARN-FRA/LHR SAS/LH Business
LHR/FRA-HND ANA First (bokas om till Lufthansa om möjligt)
HND-BKK Thai First

BKK-ICN Thai First
ICN-LAX Asiana First (Här har jag ju även valet ANA till Chicago och SAS hem därifrån men Asiana kanske duger lika fint? Väl bättre lounge på LAX än på ORD också???)
LAX-ARN SAS Business

Allmän fråga. OM jag ankommer med Asiana First till LAX och sedan åker vidare med SAS i Business, har jag tillgång till First class delen i Star Alliance loungen?
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen