Sökes: Sverige - Upplevelse (Amex 2-4-1)

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Kandinsky, 8 April 2015.

1. Kandinsky

Kandinsky Medlem

Jag har lovat flickvännen en värdig resa i slutet på sommaren, min initiala tanke var att åka till USA och San Francisco. Dock verkar det vara svårt att få tag på C biljetter dit av någon outgrundlig anledning... Jag är öppen för förslag, primärt viktigast är bra väder och ett spännande land!

• Varifrån vill du börja din resa? Stockholm/Göteborg
    • Var är din destination? San Francisco, Kapstaden, Kap Verde, Zanzibar. Argentina generellt
    • När vill/behöver du resa ut? 20 juli, +- 3 dagar
    • När vill/behöver du komma hem? -
    • Hur länge vill du vara borta? 2-3 veckor
    • Hur många personer som skall resa? 2st
    • I vilken kabinklass? Business
    • Med vilka flygbolag vill du flyga med? I den mån det går: SAS, därefter Star Alliance.
    • Vad är din budget? (per person) Jag har 170k poäng på SAS att göra av med och en AMEX 2-4-1
    • Vad är det viktigaste för dig? Business, gärna med någon strategisk layover i spännande land/stad där man kan åka ut och spendera 12h på stan.
    • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Om möjligt, ja.
    • Poäng? 170K SAS
    • Status: EBS

2. Kapstaden och Zanzibar har du bra tillgänglighet med Ethiopian.

Finns två platser med SK till ORD och vidare med UA till SFO den 20/07 med 9t på ORD + hyfsat med platser från NYC till LON på hemresan. Du kan använda United.com att leta sträcka för sträcka..

3. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Väljer du ORD/SFO kan du ju även i slutändan se om Lufthansa släpper några platser i F.

4. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    (Kanske bra tillgänglighet på Kapstaden i juli, men det kan också bero på att det är mitt i vintern när det är som kallast och regnigast.)

5. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Direkt till SFO/LAX är väldigt svårt att hitta från Europa, kräver nästan en mellanlandning i USA för att få till det i C.
    Det brukar vara hyfsat bra tillgång till Toronto, Boston, New York, Seattle, Vancouver, Denver för att sedan ta en anknytning inrikes i USA i "First".

Följ Senators förslag och sök sträcka för sträcka på United så ska du nog kunna hitta något.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!