Sökes: Stockholm-Venedig i business class

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Jakob K, 18 Juli 2014.

1. Jakob K

Jakob K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Vi är 2 pers som ska besöka området i närheten av Venedig under en helg i oktober.

Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
    Var är din destination? Venedig valfri flygplats
    När vill/behöver du resa ut? Fredag 10 okt 2014 (tidigast runt lunch)
    När vill/behöver du resa hem? Söndag 12 oktober 2014 (avresa tidigast lunch)
    Hur länge vill du vara borta? 2 dagar
    Hur många personer som skall resa? 2
    I vilken kabinklass? C
    Med vilka flygbolag vill du flyga med? StarAlliance, helst LX.
    Vad är din budget? Saknas
    Vad är det viktigaste för dig? Detta är en resa för 2 törstiga herrar. Fokus är champagne ombord, lounger på vägen etc. Väl i italien besöks 3-stjärnig Michelinkrog....
    Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Ja om det finns bra lounger med champagne etc.....

Jag har såklart ett par alternativ klara - men jag vill gärna utmana den mer galna delen av forumisterna enligt ovan för att se vad som kan trollas fram. :)

2. http://www.businessclass.se/forum/d...ropa-t-r-swiss-ca-4-000-sek-inkl-skatter.html
    Det sättet är inte uppskattat.
    Tål du att betala hur mycket som helst för denna resa? Annars skriv alltid en summa du är beredd att betala.

Dessutom, om datumen är fast, du får lika gärna söka själv på ITA Matrix eller på Google Flights. Andra kan inte hitta avsevärt bättre förslag när det inte finns mycket spelrum...

Last edited: 18 Juli 2014
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Saknas som i "pris spelar ingen roll" eller som i "jag har inga pengar att lägga på detta"?

I det första fallet skulle jag rekommendera Aeroflot eftersom Jacob pratar sig så varm om dem. Kostnad, tja, strax under 29kkr/person.

8 personer gillar detta.
  4. Jakob K

Jakob K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok, då kör jag på de varianter jag hittat i Matrix själv.

5. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det viktigaste är att ni tar taxibåten från flygplatsen till centrala Venedig, en fantastisk resa :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!