Senaste nytt

Sökes Stockholm - Manchester samt Stockholm - Frankfurt (intressanta routings)

Hachans

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? Frankfurt (1:a resan) och Manchester (2:a) resan
  • När vill/behöver du resa ut? 2017-09-04 till Frankfurt samt 2017-09-17 till Manchester
  • När vill/behöver du komma hem? Lämnar Frankfurt 2017-09-08 samt Manchester 2017-09-20
  • Hur länge vill du vara borta? Se ovan.
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  • I vilken kabinklass?
    • Business
    • Ekonomi
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? Typ 4000-5000 kr per resa.
  • Vad är det viktigaste för dig? Jag har insett att EBD är inom räckhåll för första gången någonsin i år, så jag vill maximera poängen jag får när jag flyger. Business är ett alternativ beroende på pris och tider, men det kan inte bli för extravagant. Extra stopp på resan gör ingenting (är väl snarare bra för intjäningen), men utresan till Frankfurt får gärna bli något extra då jag fyller år på samma dag och det är tråkigt att resa då.
 

trekker

Medlem
Resa 2:

Flight on Sunday, 17.09.2017 from Stockholm to Manchester
  1. Departure time 12:55
    Departure airport
    Stockholm (ARN)
  2. Arrival time 15:00
    Arrival airport
    Frankfurt/Main International Airport (FRA)
Cabin class
Business Saver
Departure airplane number LH flight
LH803
  1. Departure time 16:35
    Departure airport
    Frankfurt/Main International Airport (FRA)
  2. Arrival time 17:20
    Arrival airport
    Manchester (MAN)
Cabin class
Business Saver
Departure airplane number LH flight
LH946
Flight on Wednesday, 20.09.2017 from Manchester to Stockholm
  1. Departure time 09:10
    Departure airport
    Manchester (MAN)
  2. Arrival time 11:50
    Arrival airport
    Frankfurt/Main International Airport (FRA)
Cabin class
Business Saver
Departure airplane number LH flight
LH941
  1. Departure time 12:50
    Departure airport
    Frankfurt/Main International Airport (FRA)
  2. Arrival time 14:50
    Arrival airport
    Stockholm (ARN)
Cabin class
Business Saver
Departure airplane number LH flight
LH806

3,998.00 SEK
 

Hachans

Medlem
Resa 1 till Frankfurt kan du ta med Swiss I business, kostar 4862 SEK just nu, detta via Zurich.

Det är intressant, det ska jag titta på! Intjäningen på business på Lufthansa var rätt dålig om jag har läst tabellen rätt. Var bättre poängmässigt att bara ta SAS plus med stopp i Köpenhamn eller Oslo i såfall.
 

trekker

Medlem
Det är intressant, det ska jag titta på! Intjäningen på business på Lufthansa var rätt dålig om jag har läst tabellen rätt. Var bättre poängmässigt att bara ta SAS plus med stopp i Köpenhamn eller Oslo i såfall.
Jag flog Lufthansa i business saver för en dryg vecka sedan, MAN-FRA-BSL och fick ihop 5000 Eurobonus poäng. Borde bli samma vid rutten ARN-FRA-MAN.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag flog Lufthansa i business saver för en dryg vecka sedan, MAN-FRA-BSL och fick ihop 5000 Eurobonus poäng. Borde bli samma vid rutten ARN-FRA-MAN.

Beror på bokningsklass. P-klass ger "bara" 750p per ben medan Z ger 1250p per ben till Eurobonus. C+D+J ger 2000p per ben.

Jag tyckte Lufthansa var helt okej, Champagnen smakade bra också :cool:

Var det Champagne ombord på Lufthansa intraeuropeisk business?
 

Hachans

Medlem
Beror på bokningsklass. P-klass ger "bara" 750p per ben medan Z ger 1250p per ben till Eurobonus. C+D+J ger 2000p per ben.

Ja, det var det jag såg i dialogen. P-klass som var billiga när jag tittade, och sen var Z mycket dyrare. Men inte värt att boka det då, ur poänghänsyn iaf.


Är det någon som har koll på var man kan se bokningsklass i Swiss bokningsdialog?
 
Toppen