Senaste nytt

Sökes: Stockholm - Japan (helst Tokyo)

ian.engblom

Medlem
Jag planerar bröllopsresa i juli och tar tacksamt emot tips om bästa biljettalternativen. Jag tänkte använda mallen, men jag har is i magen med att boka så min första fråga är när det brukar vara bäst att boka om man ska åka i juli? Några återkommande kampanjer? Kollade på ITA och det fanns resor med Qatar för under 6 000 kr vilket skulle vara helt okej men det kanske går att få bättre?

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Japan. Vi planerar att besöka Tokyo och Nagoya och kanske något mer område.
  3. När vill/behöver du resa ut? Någon gång 5-11 juli 2015
  4. När vill/behöver du komma hem? Återresa i perioden 21-31 juli.
  5. Hur länge vill du vara borta? minst 14 dagar, högst 25 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna, varav en med studentkort
  7. I vilken kabinklass?
    Economy antagligen, Eco extra eller Business om det är mycket bra deals
  8. Vad är din budget? (per person) Economy max 7 000. Eco extra max 10 000, Business max 13 000 (jag vet att det knappast går utan mistake fares, men om någon hittar....)
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst Star Alliance men det är inte ett krav. Kommer att vara EBS, har ingen status hos någon annan allians men har ONEworld konto hos Finnair. Kan absolut tänka mig att börja samla med något SkyTeam bolag också, företrädesvis kanske KLM. Etihad eller Emirates kan också funka. Vill inte flyga med Aeroflot, Malaysia Airlines (nojig någon?)
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    1. Pris
    2. Poäng
    3. Ombordprodukt
    4. Restid (helst inga superlånga layovers som det inte går att fixa en hotellnatt på)

  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inte nödvändigtvis, men kan man få en dag eller två i t ex Turkiet, UAE eller Kina så är det en bonus.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Jag sitter på telefonen just nu men jag såg att Turkish har Economy comfort för två för 19100kr från Stockholm - Tokyo mellan den 5 Juli - 30 Juli.

Då är det ekonomi mellan Arlanda - Istanbul och comfort Istanbul - Tokyo.
 

Dr. Miles

Expert
Du behöver att flyga omväg via Kairo men annars kan man flyga mellan Kairo - Tokyo t/r med Etihad Airways i Business class för ca 9.500 SEK inkl. skatter.
[Business class] Kairo-Asien T/R, Etihad Airways, från 6.500 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Screenshot20150226_2.png
 
Last edited:
Toppen