Sökes: SAS-pilot med Canadair Regional Jet 900-licens

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Trumis, 23 Augusti 2015.

  1. Trumis

    Trumis Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ska flyga till Ljubljana via Bryssel. Kommer till gaten, planet något försenat. Alla får gå ner till "bussloungen". Planet meddelas vara 20 min försenat. Något innan utsatt tid får vi gå ombord bussen. Ingen information från SAS.

    Väntar i bussen, får medd från CPH-appen att planet är försenat ytterligare 15 min. Ingen information från SAS. Folk börjar lämna bussen.

    Nya tiden kommer och går, halva bussen står utanför. Ingen information från SAS.

    Nytt medd från CPH-appen, planet ytterligare 30 min försenat. Ingen information från SAS.

    Folk går och sätter sig i bussloungen. SAS-personal kommer ner och säger att bussen ska tömmas. Säger till några passagerare att planet inte är inställt men man saknar en pilot.....

    Så.... Sökes....
     
  2. Trumis

    Trumis Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Lär väl bli att kräva ersättning från SAS enligt EU-reglementet, ersättning för hotel och hyrbil som inte nyttjas ikväll.
     
    agehall gillar detta.
  3. 011430121

    011430121 Medlem

    Ort:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror att du får svårt att få ersättning, vill minnas att det finns trådar här på BC och det inte har fått någon ersättning för sådana saker.
     
  4. thh

    thh Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Sjukdom är knappast extraordinärt, all verksamhet drabbas av det vilket SAS är medvetna om. SAS myglar.
     
  5. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Håll ut. @Agö är på väg.
     
  6. Trumis

    Trumis Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Fortsättning:

    Gatepersonalen kommer ner och säger att planet är klart men vi måste vänta på busschauffören...

    Han kommer och vi kommer iväg med bussen. Kör ända ut till sista delen av flygplatsen till sista parkeringsplatsen där det står en A320 och inte en CR900. Vi blir urlastade och alla med lapp att lämna väskan vid planet blir påvinkade att ta med väskan upp. Eftersom de bytt från 2-2 till 3-3 får alla ett tomt säte bredvid sig.

    Kaptenen tar snabbt till orda, ber om ursäkt och säger att han hört olika förklaringar och säger "den korrekta förklaringen är att det andra planet hade ett tekniskt fel så vi fick byta plan och besättning".

    Vi lyfter och pursern säger att han hört "att alla skulle få mat men man har inte fått tillräckligt med sig men det går bra att köpa från vagnen de vanliga sakerna. Vi bjuder på vatten, kaffe och te till alla".

    De flyger in lite av tiden men mitt anslutningsflyg har gått. Får hämta ut min väska och gå till avgångshallen. Där har man redan bokat om mig till fm-planet imorgon men inte fixat hotell. Får en voucher för att hämta en smörgås och en dricka under tiden de försöker lösa hotell. Går tillbaka och får besked att de ordnat ett rum på Van det Velt 5 min från flygplatsen. Är nu incheckad på hotellet.
     
    Agö, Dreamliner787, FF#1 och 4 andra gillar detta.
  7. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Låter som att du har ett klockrent EU261/2004-case nu.
     
    Elberto, Peter Hagander, Trumis och 3 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×