Senaste nytt

Sökes Göteborg - New York 26/2-3/3 1 person

Maja

Medlem
Varifrån vill du börja din resa? GOT
Var är din destination? EWR/NYC
När vill/behöver du resa ut? Måste vara på plats 27/2
När vill/behöver du komma hem? 3/3 alt 4/3
Hur länge vill du vara borta? 5-6 nätter
Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
I vilken kabinklass? Plus alt. Business
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Eurobonus (helst SAS)
Vad är din budget? (per person) 10.000:-
Vad är det viktigaste för dig? Inte får långa layover, bra upplevelse
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Har hittat SAS Plus 25/2-3/3 för 8007:- Bra pris? Vet att jag bokade för lite över 6000kr när det var Friends and Family-rean, men den kommer väl knappast hinna komma en till innan februari?

Now or Never lär väl inte komma i Plus heller, någon som har koll på om det har varit tidigare? Vet att jag har bokat Ekonomi på Now or Never för runt 2800kr. Och Business runt 10.000kr är väl bara att glömma?

Tack på förhand! :)
 

johan_fbg

Medlem
Jag åkte SAS i C till NYC för 7000:- 2015 så det är inte helt omöjligt. Eftersom det inte är högsäsong skulle jag ha is i magen och vänta på kampanj.
 
Hade avvaktat och sett om det kommer några kampanjer. Priset på en Plus-biljett lär ju inte gå upp nämnvärt om du bokar i November jämfört med nu. Och då har du åtminstone en positiv sannolikhet att hitta ett billigare pris!
 

palmen

Moderator
Jag åkte SAS i C till NYC för 7000:- 2015 så det är inte helt omöjligt. Eftersom det inte är högsäsong skulle jag ha is i magen och vänta på kampanj.
Det är väl troligtvis en resa du gjorde under sommaren, jul/nyår eller påsk? Under den tiden brukar SAS ha kampanj på Business för ca 15000 kronor.
Utanför dessa tider på året lär det inte komma några direkta spektakulära kampanjer, det har i alla fall inte gjort det historiskt.

Kampanjer i plus kommer lite då och då och brukar finnas för ca 6000 kronor några gånger per år. (inte bara friends and family)
Din resa @Maja är under lågsäsong så jag ser det som troligt att någon form av kampanj kommer att dyka upp och inte helt otänkbart att det även kommer att finnas i plus.
 

Maja

Medlem
@palmen Vet om lågsäsongen så jag har is i magen och väntar. Insåg precis att Social Media Week inte släppt datumen för 2018 ännu så jag kan inte boka. Troligen blir det runt vecka 9 även nästa år = 26/2-2/3. Det kommer i så fall innebär att jag hinner vara hemma en vecka innan jag åker tillbaka till New York igen.

Bokade nämligen upp mig på sportlovet för egosemester. :p Blir härligt att hinna hem och jobba en vecka och sedan sätta sig på planet tillbaka igen.
 

AABack2ARN

Medlem
Du är säkert medveten om att vecka 9 är Stockholms sportlovsvecka så även om det är under lågsäsongen tenderas flygen fyllas ganska väl. I synnerhet fredags- och lördagsutresorna. Oavsett om New York-flyget går från Stockholm, Köpenhamn eller Oslo. Likaså skall alla hem till söndag eller måndag en vecka senare.
 

Maja

Medlem
@AABack2ARN tack för påminnelsen, men detta har jag stenkoll på som fd. Stockholmare och dessutom lärare till yrket.

För att undvika detta så kommer jag hålla koll på flygpriserna då jag kommer flyga ut på söndagen och hem på lördagen, så det är precis när de flesta sportlovslediga tänker resa.
 
Toppen