Senaste nytt

Sökes: Göteborg-Los Angeles alt San Francisco, Eurobonus

Emanuel

Medlem
Hej.

Söker flygbiljetter för en ca 2 veckors resa i Kalifornien.

  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? Los Angeles eller San Francisco
  • När vill/behöver du resa ut? Mellan 28 okt till 10 nov
  • När vill/behöver du komma hem? Resans längd skall vara 8-11 dagar.
  • Hur många personer som skall resa? 2 personer
  • I vilken kabinklass? Helst Business, annars Plus
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS
  • Vad är din budget? (per person) 150 000 EB-poäng
  • Vad är det viktigaste för dig? Kabinklass, restid
 

jsn

Medlem
Dina poäng räcker tyvärr inte till dessa kabinklasser för två personer, såvida du inte har en AmEx 241. Du behöver 160k poäng för Plus för två personer...
 

Canadien

Medlem
Söker flygbiljetter för en ca 2 veckors resa i Kalifornien.
Har du ingen Amex 2-4-1-voucher så blir det svårt att boka Business då det kostar 100.000 per person med SAS eller 110.000 per person med övriga Star Alliance.

För SAS så skulle du hållt dig framme 330 dagar innan för att knipa två platser i Business när de släpps. Nästa fönster lär vara ca 120-90 dagar innan. Med Star Alliance kan du bara boka ekonomi så det skulle jag hoppa över då skatterna ändå blir ganska höga. Spara in 70.000 poäng till så ni kan resa två i Business med Star, eller tjäna ihop en voucher är mitt tips.
 

Berglund

Medlem
Alternativt om du har tjänat ihop 100 000 eller mer av de där Eurobonuspoängen under de senaste 12 månaderna, då kan du skaffa SAS Mastercard Premium och utnyttja deras FlyPremium erbjudande, som låter dig boka poängplatser i Plus på SAS egna longhaul flighter men bara betala poängkostnaden för Go. I ditt fall skulle du då komma undan med 2 x 60 000 = 120 000 Eurobonuspoäng för t/r i SAS Plus.
Läs mer här: https://saseurobonusmastercard.se/korten/mastercard-premium/

Edit: Med tanke på att du får 10 000 extrapoäng i "ny-kund bonus" om du skaffar SAS MAstercard Premium så behöver du de facto endast ha tjänat ihop 90 000 Eurobonuspoäng under de senaste 12 månaderna för att kvalificera dig för tredje nivån av FlyPremium, vilket ger dig möjligheten att boka SAS Plus på longhaul till poängpriset av Go.
 
Last edited:

Emanuel

Medlem
Dina poäng räcker tyvärr inte till dessa kabinklasser för två personer, såvida du inte har en AmEx 241. Du behöver 160k poäng för Plus för två personer...

Har du ingen Amex 2-4-1-voucher så blir det svårt att boka Business då det kostar 100.000 per person med SAS eller 110.000 per person med övriga Star Alliance.

För SAS så skulle du hållt dig framme 330 dagar innan för att knipa två platser i Business när de släpps. Nästa fönster lär vara ca 120-90 dagar innan. Med Star Alliance kan du bara boka ekonomi så det skulle jag hoppa över då skatterna ändå blir ganska höga. Spara in 70.000 poäng till så ni kan resa två i Business med Star, eller tjäna ihop en voucher är mitt tips.

Alternativt om du har tjänat ihop 100 000 eller mer av de där Eurobonuspoängen under de senaste 12 månaderna, då kan du skaffa SAS Mastercard Premium och utnyttja deras FlyPremium erbjudande, som låter dig boka poängplatser i Plus på SAS egna longhaul flighter men bara betala poängkostnaden för Go. I ditt fall skulle du då komma undan med 2 x 60 000 = 120 000 Eurobonuspoäng för t/r i SAS Plus.
Läs mer här: https://saseurobonusmastercard.se/korten/mastercard-premium/

Edit: Med tanke på att du får 10 000 extrapoäng i "ny-kund bonus" om du skaffar SAS MAstercard Premium så behöver du de facto endast ha tjänat ihop 90 000 Eurobonuspoäng under de senaste 12 månaderna för att kvalificera dig för tredje nivån av FlyPremium, vilket ger dig möjligheten att boka SAS Plus på longhaul till poängpriset av Go.

Hej.

Det kanske är jag som missuppfattar mallen, men det står budget per person, vilket jag också utgått från.
Jag har totalt 355 000 EB-poäng, och Fly Premium-nivå som ger Plus-biljetter istället för Go.

Mvh
Emanuel
 

Berglund

Medlem
Det kanske är jag som missuppfattar mallen, men det står budget per person, vilket jag också utgått från.
Jag har totalt 355 000 EB-poäng, och Fly Premium-nivå som ger Plus-biljetter istället för Go.
Du har rätt och alla vi andra har tolkat ditt första inlägg fel, det står tydligt per person.
Börja med att kolla lediga platser här:
SAS Business award flights - Travelhacks

Du kan behöva flyga SAS på poängpris, för att få så låga flygskatter som möjligt, in till någon annan SAS destination i USA än din slutdestination och hem ifrån ytterligare en annan SAS destination, helt enkelt baserat på vilka platser som finns tillgängliga. Sedan kan du behöva köpa lösa inrikesbiljetter för att komma dit du vill.

Alternativt försöker du hitta businessclass med något annat bolag inom Star Alliance och då börjar du förstås med att läsa tråden om att söka awards via United som du finner här:
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen