Senaste nytt

Sökes: Göteborg - Kap Verde (SAL) Awardresa om möjligt

Agö

Medlem
Jag försöker kolla på det här med inrikesflyg mellan öarna och jag hittar ingenting, det inhemska flygbolaget listar bara internationella rutter, är det någon som har koll på hur det funkar t ex. att flyga LIS-RAI-SID ?
SID-RAI kan du flyga med Binter Canarias.

upload_2018-4-7_12-16-19.png


Binter - Flights between Canary Islands and destinations of Portugal, Morocco, Cape Verde, Senegal and Gambia.
 

Andreas.Net

Medlem
Nu är har jag kollat lite till och en lösning som skulle kunna funka är:
26/10 GOT-SID (4 platser finns i economy award platser)
26/10 GOT-LIS (2 personer tar denna rutt)
26/10 LIS-SID (2 betalbiljetter ca 5500:- för enkelresa)

4/11 SID-GOT (6 awardplatser finns i economy)

Detta upplägg är nog det bästa jag har hittat hittills då åker vi alla samma flighter, nackdelen blir att vår dotter får ta 2 dagar ledigt utöver lovet och skolan kan ev. klaga.

En annan fråga: den rutten jag har tänkt ger oss 5 timmar i Lissabon och det är bara jag som har guldkort så endast 2 av oss kommer in i loungen, är det någon som vet om man kan köpa sig in i loungen och i så fall vad det kostar och om det är värt det?
 

Taggen

Medlem
Du kommer inte in i TAP-loungen om du inte är Gold eller business-biljett. Men det finns två betallounger som börjar på 25€, (125 SEK med Diners) ANA lounge(!) och Blue lounge. Enligt LoungeBuddy så är ANA bäst.
 
Loungerna på Lisbons flygplats håller en ganska medioker standard. Fiken som finns på flygplatsen är i mina ögon minst lika bra eller trevligare än själva Loungerna. Att ta sig landside är enkelt, om ni har 5 timmar dagtid så skulle jag i alla fall fundera på att ta metron någon/några stationer och söka upp en lokal restaurang, eller cafe, som kan bli minst lika prisvärt.
 

Andreas.Net

Medlem
Loungerna på Lisbons flygplats håller en ganska medioker standard. Fiken som finns på flygplatsen är i mina ögon minst lika bra eller trevligare än själva Loungerna. Att ta sig landside är enkelt, om ni har 5 timmar dagtid så skulle jag i alla fall fundera på att ta metron någon/några stationer och söka upp en lokal restaurang, eller cafe, som kan bli minst lika prisvärt.
Jo den tanken hade jag också men eftersom vi är 6 personer varav en är min mamma som är 73 år och en är min son som är 8 år så tror jag bara det blir jobbigt att lämna flygplatsen.
Sen så verkar ändå Tap Premium Lounge rätt bra och en annan sak som brukar vara bra med lounger är att det är hyfsat tyst och lungt, till skillnad från fik och barer ute i avgångshallen.
 

Andreas.Net

Medlem
Det jag just nu har hittat är följande:

Utresa: 26/10 (OBS! 4 pers bokas på hela rutten, 2 pers bokas endast till LIS och åker på köpebiljett til SID)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
9:15 - 10:45 GOT-DUS (LGW)
13:05 - 15:10 DUS-LIS (TP)
20:45 - 22:55 LIS-SID (TP)

Hemresa: 5/11

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
01:45 - 06:30 SID-LIS (TP)
9:15 - 14:15 LIS-WAW (TP)
19:50 - 21:30 WAW - GOT (LOT)

Jag hoppas på att det går att optimera denna resa ev om det går att få in något ben med SAS (då blir väl skatter och avgifter lägre ?) dels så att vi slipper för långa byten på ställen där inte alla kommer in loungen.
Problemet är ju att vi är 6 personer men det verkar i stort sätt bara vara problem att hitta platser på sista benet.

Skulle verkligen uppskatta om någon har nån ide på hur vi kan optimera ovanstående rutt.

/A
 

Andreas.Net

Medlem
Jag har försökt via ITA Matrix att beräkna vad skatter och avgifter blir för denna resa men jag har hittat denna rutt när jag söker.
 
Toppen