Senaste nytt

Sökes: Göteborg - Kap Verde (SAL) Awardresa om möjligt

Andreas.Net

Medlem
Hej, vi hade tänkt att åka till Kap Verde över höstlovet och eftersom jag har 200 000+ poäng och 3 st amexvouchrar så hade jag helst sett att det blev en awardresa.

ok :
  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? Kap Verde (SAL)
  • När vill/behöver du resa ut? 27:e Oktober +/- 1dag
  • När vill/behöver du komma hem? 3 November +/- 1dag
  • Hur länge vill du vara borta? --
  • Hur många personer som skall resa? 5 vuxna och 1 barn (8 år)
  • I vilken kabinklass? Economy (Tror inte poängen räcker till mer)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) Om det inte finns award så får det inte överstiga 5000
  • Vad är det viktigaste för dig? Pris (dock inga 24 timmars resor då min mamma som är 72år skall med)
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
/Andreas
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Taggen

Medlem
Sitter på taskig lina och telefonen så jag hinner inte kolla mer exakta flighter men reguljärt och *A så skall du nog kolla TAP Portugal.
 

Andreas.Net

Medlem
Jag har letat en del och märkt att det inte verkar vara några problem att hitta bonusplatser till Lissabon, det är sista sträckan till Kap Verde som är lite problematiskt.
Just nu hittar jag endast fyra platser på ditresan i economy och på hemresan finns bara platser i business, det går att hitta platser till alla om jag förlänger resan till 10 dagar, dock så är det problem då vår dotter som skall med på resan går i nian och får inte ledigt annat än på lovet.

Är det någon som har erfarenhet att boka bonusplatser till Kap Verde?
Hur ser chanserna ut på att de släpper fler platser?
 

taxvalp

Medlem
Jag hade en bokning för två i höstas till Sal som vi fick avboka i sista stund av olika skäl. Det var dock god tillgänglighet för två i business men hemresan blev via Bryssel (och Lissabon, förstås). TAP flyger även till andra öar och det finns gott om inrikesflyg mellan öarna. Kanske värt att kolla?
 

Andreas.Net

Medlem
Nu verkar det vara det som är problemet att vi är 6 personer som skall åka.
När jag kollar verkar det vara många dagar runt den tiden som vi skall åka då det inte finns några bonusplatser alls på rutten LIS-SID, kan man åka via någon av de andra öarna ?
 

taxvalp

Medlem
Nu verkar det vara det som är problemet att vi är 6 personer som skall åka.
När jag kollar verkar det vara många dagar runt den tiden som vi skall åka då det inte finns några bonusplatser alls på rutten LIS-SID, kan man åka via någon av de andra öarna ?

TAP flyger även till Boa Vista, Praia och São Vicente. om jag läser rätt. Sex bonusplatser på samma flight är ju svårt generellt i denna värld men man kan ju alltid kolla!
 

Andreas.Net

Medlem
Jag försöker kolla på det här med inrikesflyg mellan öarna och jag hittar ingenting, det inhemska flygbolaget listar bara internationella rutter, är det någon som har koll på hur det funkar t ex. att flyga LIS-RAI-SID ?
 
Toppen