Senaste nytt

Sökes: Göteborg - Bangkok dec-jan

Wannabee

Ny medlem
Hej, vi planerar att tillbringa jul & nyår + lite till i Thailand, och har precis satt igång med att leta biljetter. Jag har nyttjat era tips om ITA Matrix och lyckats hitta en resa med Air France för strax under 30kkr. (Göteborg-Paris-Bangkok, i Premium Economy) Dock är det en lååång väntan på sju timmar i Paris på utvägen som inte känns jätteskoj.

Så - utmaningen till er är; Kan ni hitta något bättre? :) Jag är väldigt tacksam för alla tips jag kan få!!

  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? Bangkok (men det funkar även med Krabi, Phuket, Trang)
  • När vill/behöver du resa ut? December 2017
  • När vill/behöver du komma hem? Januari 2018
  • Hur länge vill du vara borta? ca 4 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna, 2 barn (5, 8 år)
  • I vilken kabinklass? Premium Economy (eller bättre :)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Inga direkta preferenser
  • Vad är din budget? 35 000:- för hela familjen
  • Vad är det viktigaste för dig? Få byten, kort flygtid och bekväma stolar.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

nissefalk

Medlem
Nu har jag inte tittat på dina exakta datum men jag har själv lyckats hitta tidigare år , 2014 kom jag över British Airways i Business via Hong Kong för 14,500kr per person köpta på en rea i Januari för utresa i December samma år, följande år blev det Premium Economy, igen med British Airways via Hong Kong för 12,500kr per person igen en rea men vill minnas det var betydligt längre in på året den gången.

Detta kanske kan hjälpa dig med indikationer på vad man kan komma att behöva betala för sådana biljetter. Min erfarenhet är att man skall försöka flyga ut innan den 10e December och hem helst efter den 15e till 17e Januari för att komma en bit utanför den populära och därmed dyrare reseperioden över jul och nyår.

Håll ögonen öppna för nästa Qatar Airways rea och se om det dyker upp något passande i Business då, dock tillkommer flyg till Stockholm eller kanske tåg till Köpenhamn på deras priser.
 

Zniper

Medlem
10 Dec-10 Jan=38620kr (lite dyrare än du skrev) men är med Lufthansa Göteborg-Frankfurt-Bangkok i Premium Economy så kanske kan vara värt det med bara 1 byte (1h10min och 1h25min på hemvägen)
 

Wannabee

Ny medlem
Tack @nissefalk, då låter det som att jag hittar ett ganska bra pris ändå?

@Zniper - Det är som du säger lite över budget, men ja - den korta bytestiden är värd mycket ändå :) Hur står sig Premium Economy hos Lufthansa mot Air France? Är det likvärdigt? Tack för hjälpen!
 

Zniper

Medlem
Toppen