Senaste nytt

Sökes Europa till USA (multipla destinationer) BA/Oneworld maj/juni

Jag bokade aldrig denna resa då men nu hade jag tänkt göra det. Hur använder jag expertflyer för att hitta billigaste premium economydealen? Någon som vet om det finns någon liknande kampanj nu?
 

Homer

Medlem
Priset jag nämnde tidigare finns fortfarande kvar, hur du söker se post nr 10...
 
Last edited:
Hittar den inte, TKXEPEU är det den koden som gäller? Nät jag försöker på de datum jag vill åka får jag bara" no flights found"även om jag försöker med flexibla datum får jag samma fel.
Gör jag något fel?
image.jpg
 

doc

Medlem
Jag lyckas inte få till bokningen som jag vill det på ba.com

Måste man ringa ba kundtjänst för att få till komplexa bokningar och isåfall hur mkt är bokningsavgift?
En bokning på sex segment borde gå på BA:s hemsida via multi-city-verktyget. Ibland går dock inte det om den räknar fel på MCT eller dylikt. Om du inte får till det så brukar BA bjuda på bokningsavgiften när du ringer.
 
Jag tänkte göra den här bokningen via ba hemsida med 7 segment Europa-USA.
Har valt premium economy och lowest price ticket type med intentionen Premium economy europa-USA och full economy resten. Kommer det bli full economy om jag väljer så eller kan jag få discounted economy )behöver de fulla tierpointsen)?

När jag ska genomföra bokningen så ser jag ingenstans vad bokningsklassen för de individuella flygen är, ska man inte kunna se det innan man betalar?
 
Kunde inte se bokningsklasserna under själva bokningen och nu när jag bokat fick jag bokningsklass full på 4 segment medan de tre hemsegmenten blev bokningsklass M. Det innebär 80 tire points mindre än full economy. Vad har jag för möjligheter att ändra?
 
Toppen