Senaste nytt

Sökes: 2x First Class / Business Class T/R Australien/Nya Zealand/Hawaii med Eurobonus i Jan 2017

troligt

Medlem
Bokat nått ännu? Bättre att boka vad man hittar och sedan fråga här om nån hittar nått bättre. Går alltid att boka om bonusresor på SAS.

Helt rätt tänk - tack!

Har en rutt jag tänker boka imorgon 09.00 när de öppnar igen, jag hann tyvärr inte till 17.00 idag. Har även ett par backuper ifall någon del skulle gå åt skogen. Postar rutterna imorgon direkt när de är bokade, så får vi se om de går att förbättra längre fram.
 
Helt rätt tänk - tack!

Har en rutt jag tänker boka imorgon 09.00 när de öppnar igen, jag hann tyvärr inte till 17.00 idag. Har även ett par backuper ifall någon del skulle gå åt skogen. Postar rutterna imorgon direkt när de är bokade, så får vi se om de går att förbättra längre fram.
Ja det är lite snävt med öppettider, men ack så bra service :)
 

troligt

Medlem
Ringt Tallin två gånger, i morse så var routingen inte giltig eftersom jag hade transit i olika 3rd zones (Central/Far East vs South East Asia, Bejing vs Bangkok). Då blev jag också informerad om att jag måste ha samma stad i transit/3rd-zone i bägge riktningarna, och dessutom enkom 1 sådan transit per riktning.

Jag försökte då finna alternativ senare under dagen, och provade att ringa igen nu på eftermiddagen. Fick då samma svar angående illegal routing i 3rd zone - och det är inget fel i det i sig, så är ju reglerna som jag förstått det (däremot gissar jag att man borde kunna ha olika städer så länge de är i samma "zone").

Men, för att vara säker på att vi kommer iväg så bokade vi då;

Arlanda - Frankfurt (Lufthansa - Business)
Frankfurt - Peking (Air China - Business)
Peking - Auckland (Air China - Business)

Sydney - Peking (Air China - Business)
Peking - Munchen (Lufthansa - Business)
Munchen - Stockholm (Lufthansa - Business)

180 000 poäng, 1x 2-4-1 voucher samt 39XX SEK per person för bränsle/skatter..

Den enda First Class hon såg i sina system som möjliga vore mellan Frankfurt - Peking - och enkom den sträckan såg jag inte som att det skulle vara värt 60 000 poäng till för (om nu inte Lufthansa First öppnar sig precis innan avresa).

Jag såg dock annan/ytterligare tillgänglighet via Expert Flyer (något som jag också dubbelkollade under själva samtalet) även från Peking -> Europa i First Class (Air China) på flera möjliga dagar, men dom såg hon inte alls i sina system.

Oavsett vilket, nu har jag en bokning och vi kommer iväg på semester och får se både Nya Zeeland och Australien, vilket såklart är det viktigaste - om vi sedan kan hitta ännu bättre sätt att åka dit än vad som är bokat nu så får vi se det som en bonus. :)

// Daniel
 
Ringt Tallin två gånger, i morse så var routingen inte giltig eftersom jag hade transit i olika 3rd zones (Central/Far East vs South East Asia, Bejing vs Bangkok). Då blev jag också informerad om att jag måste ha samma stad i transit/3rd-zone i bägge riktningarna, och dessutom enkom 1 sådan transit per riktning.

Jag försökte då finna alternativ senare under dagen, och provade att ringa igen nu på eftermiddagen. Fick då samma svar angående illegal routing i 3rd zone - och det är inget fel i det i sig, så är ju reglerna som jag förstått det (däremot gissar jag att man borde kunna ha olika städer så länge de är i samma "zone").

Men, för att vara säker på att vi kommer iväg så bokade vi då;

Arlanda - Frankfurt (Lufthansa - Business)
Frankfurt - Peking (Air China - Business)
Peking - Auckland (Air China - Business)

Sydney - Peking (Air China - Business)
Peking - Munchen (Lufthansa - Business)
Munchen - Stockholm (Lufthansa - Business)

180 000 poäng, 1x 2-4-1 voucher samt 39XX SEK per person för bränsle/skatter..

Den enda First Class hon såg i sina system som möjliga vore mellan Frankfurt - Peking - och enkom den sträckan såg jag inte som att det skulle vara värt 60 000 poäng till för (om nu inte Lufthansa First öppnar sig precis innan avresa).

Jag såg dock annan/ytterligare tillgänglighet via Expert Flyer (något som jag också dubbelkollade under själva samtalet) även från Peking -> Europa i First Class (Air China) på flera möjliga dagar, men dom såg hon inte alls i sina system.

Oavsett vilket, nu har jag en bokning och vi kommer iväg på semester och får se både Nya Zeeland och Australien, vilket såklart är det viktigaste - om vi sedan kan hitta ännu bättre sätt att åka dit än vad som är bokat nu så får vi se det som en bonus. :)

// Daniel
Vilka datum? Så kan vi som vill kolla åt dig göra det och jämföra
 

troligt

Medlem
Vilka datum? Så kan vi som vill kolla åt dig göra det och jämföra

Absolut, tack gärna! Så här blev bokningen mer exakt;

Bokad Resa.png
 
Har kikat lite nu. Svårt med First 2-6 jan om du inte vill åka Air China, och då är det ju som sagt var bäst att spara poängen och nöja sig med business.

Den 2, 4 jan finns det platser med Austrian från VIE till PEK om ni hellre vill testa dom (ja det vill ni) Fantastisk mat ombord på Austrian - "gastronomy entertainment by do&co" | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

3, 5 och 6 jan finns det plats i Business både från FRA och MUC till PEK med Lufthansa. Man kan ju alltid hoppas på att det dyker upp platser i First ombord på samma plan och boka om 14 dagar innan. Tyvärr inte jättevanligt på den linjen.

6 och 7 jan finns det plats med Swiss från ZRH till PEK i Business. Ingen höjdare om du frågar mig men andra här gillar dom vet jag :)

Först den 7 jan (och 10, 11 jan) finns det First med ANA från FRA till HND. Tyvärr svårt att hitta vidare transport från Japan till SYD/AKL med ANA, och man får ju inte byta en extra gång inom transitzonen ("3:e zonen"). Asiana har inga platser i First från LHR/FRA men från ICNt till SYD...knepigt

Turkish och Thai har spridda avgångar i januari under den här perioden, inte kollat i detalj.
 

troligt

Medlem
Air China är väl ingen höjdare, eller vad tycker du?
Hur långt in i januari har du kikat? Jag tycker att det generellt alltid ser lättare ut att hitta bra resor efter 10 jan.

Har kikat avgångar fram till omkring den 20:e jan (för att vara hemma omkring 12:e feb senast). Jag finner varianter i First hem via Bangkok och Thai, samt även från Sydney i First med Thai till Bangkok - men kruxet var att jag inte fann något på ditvägen via Bangkok och fastnade i 3:e zon regeln. Samma sak via Tokyo, hittat i en riktning men inte i den andra.

Vi har inte provat Air China och har bara att jämföra med Qatar, SAS (nya) och Thai - och dom var vi nöjda med. Ok, vi har också åkt United First inrikes i USA, men det var lite av en katastrof jämförelsevis :/
 
Toppen