Senaste nytt

Sökes: 2-4-1 Stockholm- Costa Rica/Centralamerika i Business över jul/nyår

Erikhaka

Medlem
Vet inte om det inte framgick ovan, så jag försöker igen. Ingenting är omöjligt ;)

Dina datum finns det gott om plats med Avianca från Madrid till antingen Cali, Medelin eller Bogota. Det finns också MUC-BOG den 19:e eller den 23:e december, Detta kan du söka på United.com. Hemresa samma sak.
1. Hitta först lämpliga Avianca flighter från Europa till/från Columbia
2. Titta sedan på connections från Arlanda till/från Madrid eller Munchen
3. Sen leta från Columbia till din slutdestination

Gällande 3 så kan du stöta på patrull eftersom du bara få ha ett segment i destinationszonen. Så du behöver kanske köpa till nåt segment här.

Jag tänker inte lägga rutten åt dig, bara säga att det finns alternativ och tipsa hur du gör nästa steg :)

Fast han vill lägga max 120k poäng, det är väl där problem uppstår :)
 

adhoc76

Medlem
En t o r Bogota - Costa Rica med Avianca ligger i runda slängar på 3700 SEK per person. Gör som @Senator säger och leta den långa resan först. Visar det sig att reglerna inte tillåter att du bokar Bogota - Costa Rica (ser i o f s ut att finnas plats) så får ni köpa den biljetten helt enkelt.

Alternativet är att flyga via USA på award och sedan leta award från USA till Costa Rica. Det senare ser dystert ut. Finns utrymme med Copa på julafton enbart som det ser ut.
 

Senator

Moderator
Han kan ju tänka sig att spendera för en resa till Centralamerika (110k) men inte via Sydamerika (140k).
Håller dock med om att urvalet blir extremt tunt.
@Migato Varför går Seychellerna (90k) och Maldiverna (120k) bort? :rolleyes:

Jag är alldeles för usel på vad som gäller med SAS EB, så jag hängde nog inte med på just detta.

18, 19 DEC ARN-IAD med UA via ZRH eller LHR
7 JAN IAD-ARN med OS via VIE
8 JAN EWR-ARN med TP via LIS

Det finns sedan connections till SJO från IAD men det blir en lång resa antingen med avresa mitt i natten eller att man bor över i Washington.

19 DEC ut via LHR, sen 20 DEC ser bäst ut

Hem blir svårare så det blir kanske att köpa envägs revenue till NYC
 
Toppen