Senaste nytt

Sökes 10 nätter Stockholm - Miami i november Business/First med AMEX 2-4-1

PG Tips

Ny medlem
Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
Var är din destination? Miami
När vill/behöver du resa ut? Mellan 1:a november - 22:a november
När vill/behöver du komma hem? Måste vara hemma senast 3:e december
Hur länge vill du vara borta? 10 nätter, antingen onsdag - lördag, eller en lördag - tisdag.
Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 1 barn på 5 månader
I vilken kabinklass? Business class eller First
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vill använda mina AMEX 2-4-1 Eurobonus poäng
Vad är din budget? (per person) Jag har 210000 Eurobonus poäng
Vad är det viktigaste för dig? Korta restider/mellanladningar samt bra klass
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Det finns tyvärr inget på SAS egna hemsida som passar dessa önskemål. Har försökt använda Uniteds sökfunktion för award-flights, men jag är ännu inte så vass på detta.

Skulle vara oerhört tacksam för några tips eller förslag till flights :)
 
Om du vill flyga First så har du i praktiken två bolag att välja mellan; United och Lufthansa. Uniteds First är i mitt (och säkert många andras också) inte så bra. Lufthansas är däremot jättebra, men den kan bara bokas tidigast två veckor innan avgång med Eurobonus. Många bokar upp en businessresa först och bokar om till Lufthansa First om möjlighet uppkommer.

Om du söker efter resor även till flygplatsen FLL och möjligtvis WPB så bör du få upp fler alternativ med business. På
Men exempelvis 1 november går det att flyga med Swiss business Stockholm-Zurich-MIA. Sök för 2 personer hos United, och leta efter Business Saver. När du hittat något och bokat så kan du sedan boka en vanlig biljett till barnet som bara kostar en bråkdel av ordinarie biljett (så länge vederbörande inte behöver eget säte)

ua.jpeg

Och ett litet allmänt tips inför bokningen: försök hitta en resa som gör att ni slipper byta i USA på vägen till Miami. På hemvägen går det att vara mer flexibel, men då slipper man ju imigration-processen. Så där kan det vara lättare att hitta resa om man flyger ut från FLL eller WPB och byter i USA på hemvägen.
 
Toppen