Senaste nytt

Söker två biljetter till Miami i First Class med Eurobonus-poäng 7-9 juli

Hylve

Medlem
Får hoppas att det släpps fler firstbiljetter hos lufthansa då eller skall jag byta tillbaka till min gamla bokning med SAS business-biljetter?

Stort tack för alla svar och ert engagemang!

Det finns redan en hel hög med Lufthansa-biljetter i first på dina datum. En snabb sökning gav följande rutter med 2 first-stolar lediga:

7 Juli:
MUC-BOS
MUC-ORD
FRA-DFW

8 Juli:
FRA-IAD
FRA-BOS
FRA-DFW

9 Juli:
FRA-BOS
FRA-DFW

Tycker definitivt att du ska ringa tillbaka och boka om till något innehållandes Lufthansa F:)
 

Friskytten

Medlem
Får hoppas att det släpps fler firstbiljetter hos lufthansa då eller skall jag byta tillbaka till min gamla bokning med SAS business-biljetter?

Stort tack för alla svar och ert engagemang!
Det finns så få awardbiljetter på United att det är i princip omöjligt att hitta något som passar från FLL eller MIA. Min erfarenhet är det ibland kan finnas något från Orlando MCO. Att köpa biljetter för inrikes positionering är ju möjligt, men då tar du risken för strul med bagage och ev förseningar.

Har du kvar SAS Business t/f MIA så kör på det! Ta first en annan gång ;)
 

Plannthin

Medlem
Tyvärr finns inte SAS-biljetterna kvar så får bli denna resan om inte det är så att jag har tur och det kommer fler inrikesbiljetter.. Har även kollat att flyga till Fort Lauderdale, Tampa och Orlando men det klaffar tyvärr inte. Hur kan ni söka på resor själva istället för att prata med Tallinn?

Hur är First från Düsseldorf och MUN?
 

gdaily

Medlem
Tyvärr finns inte SAS-biljetterna kvar så får bli denna resan om inte det är så att jag har tur och det kommer fler inrikesbiljetter.. Har även kollat att flyga till Fort Lauderdale, Tampa och Orlando men det klaffar tyvärr inte. Hur kan ni söka på resor själva istället för att prata med Tallinn?

Hur är First från Düsseldorf och MUN?
Kika på Awardnexus.com eller first-verktyget som tipsades om på första sidan i tråden.
Tricket med Tallinn är att du först kollar vad du vill flyga för sträckor, sedan ber du dem boka in dig på dessa. Inte be dom komma med förslag.

Jag skulle flyga First Tyskland-USA, och sedan ta en hotellnatt där du landar. Sedan flyger du inrikes nästa dag, på poäng eller för pengar (så har jag bokat min USA-resa i december.
 

Plannthin

Medlem
Detta förslag fick jag av Tallinn nu:

7 Juli
GOT - FRA 19:46 - 20:45 (Business)
Lufthansa

8 Juli
FRA - Miami 10:00-14:50 (Business)
Lufthansa

Är detta ett bättre alternativ än min first med United? De sa även att det kan bli ledigt i first men då får jag återkomma om ett par dagar. Finns det inte något system som håller koll på om/när detta blir ledigt?
 
Toppen