Senaste nytt

Söker tips på biljetter till Auckland julen 2019- vänta på black friday?

Jenkizzz

Medlem
Ett sådant fantastiskt forum som vi har uppskattat så under många år, nu som stressade småbarnsföräldrar som måste åka till familj i nz på relativt kort varsel skulle vi verkligen uppskatta tips och idéer.

Dessutom, rekommenderar ni att boka nu direkt då det är så nära avresa eller bör vi ha is i magen och vänta till black friday-erbjudandena?

Så tacksam för alla tips och idéer!
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Auckland
  • När vill/behöver du resa ut? Utresa efter Lucia 13/12-19 men senast 29/12-19
  • När vill/behöver du komma hem? Ungefär en månad efter utresan
  • Hur länge vill du vara borta? Ungefär en månad
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn
  • I vilken kabinklass? Ekonomi
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Flexibel
  • Vad är din budget? (per person) Absolut max 15 000kr
  • Vad är det viktigaste för dig? Gärna nattflyg så långt som möjligt och barnvänligt då vi reser med barn på 2 resp 4 år
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Vill gärna ta en stopover båda vägarna/ena vägen för någon eller ett par nätter
 

E.K

Medlem
Det ser lite mörkt ut men Air China kommer att ha kampanj från Sverige och Tyskland.
Vad som gäller kan du se redan nu på svenska och tyska hemsidan.
Sen om dom priserna kommer att finnas beror på hur fullt det är på planet.

Ett tips att kolla är runt juldagen, då vill egentligen ingen resa som inte behöver resa.

Tyskland är ju inget alternativ för er med tanke på barnen, men tyvärr kan det vara så att det är mycket billigare att åka dit på separata biljetter.
Tänk också på att den tyska kampanjen gäller från Düsseldorf, Frankfurt och München.

https://www.businessclass.se/forum/...r-man-flyger-med-air-china.97819/#post-834466
 

Jenkizzz

Medlem
Du vill ju resa under en tid då det är hyggligt bokat och lite dyrare. Men det finns fortfarande platser kvar under ditt maxpris. Flyg

Helt klart fel tidpunkt och för nära inpå att åka. :) Jag har tittat endel och har hittat några alternativ men varit svårare med stopovers så hoppas att någon har tips på erbjudanden som kan finnas kvar. Tycker att det är väldigt svårt att söka genom Google då jag sällan kan hitta biljetterna på andra ställen än den föreslagna amerikanska sidan och ofta inte ens där när man klickar sig vidare. Bara jag som har de problemet? :)
 

squeezen

Medlem
A1E0B3F7-936E-463A-8108-BB9C3C2A0168.jpeg
Nu kan det påverka priset en del baserat på exakt ålder på den som är 2. Är det redan fyllda år?

annars tycker jag denna är rätt bra. Dock gällande stopover är jag inte säker.
layover bör kunna gå att pussla ihop i shanghai och singapore tror jag upp till ca 24h, dvs vila ut lite innan man drar vidare.

edit, verkar svårt pussla ihop längre stopp :(
Får kolla på respektive bolags hemsida vid bokn dialogen vad som gäller men utresa kan routas via HKG vilket ger departure vid 21 istället för 18:30 tiden.

en sådan bokn med point sharing bör rassla in en hel del bonus poäng med!
 

E.K

Medlem
Jag fick till det så här med en "multi city" bokning på Air China
Då har ni någonstans mellan 24 och 36 timmar i Peking.

EDIT: Blev lite fel på nerresan. Om man ska ha minst ett dygn i Peking så är avresedagen 15 december och då blir totalpriset 42,032 SEK

Skärmbild (58).png
Skärmbild (59).png
Skärmbild (60).png
 
Last edited:

Jenkizzz

Medlem
Tusen tack för alla tips!!

Slutade med att vi har preml bokat Emirates sent på julafton med juldagen i Dubai och även en stopover på vägen hem igen. Priset blev nästan 56’ men då valde vi att ta de mest familjevänliga avgångarna och inte de billigaste möjliga. Vi gillar att köra en längre och en kortare flygning med barnen och Emirates brukar vara riktigt bra med barn så vi är nöjda!

Men var samlar ni Emirates poängen, är det deras egna som gäller?
 

squeezen

Medlem
Tusen tack för alla tips!!

Slutade med att vi har preml bokat Emirates sent på julafton med juldagen i Dubai och även en stopover på vägen hem igen. Priset blev nästan 56’ men då valde vi att ta de mest familjevänliga avgångarna och inte de billigaste möjliga. Vi gillar att köra en längre och en kortare flygning med barnen och Emirates brukar vara riktigt bra med barn så vi är nöjda!

Men var samlar ni Emirates poängen, är det deras egna som gäller?
Ja de är ju tyvärr inte med i nån allians...
 
Toppen