Senaste nytt

Söker tips för kommande resa till Peru och Brasilien sommar 2015.

JimmyH

Medlem
Hur blev resan till slut ?
Kunde inte låta bli att boka när följande dök upp - **EXPIRED** ERROR FARE: IT'S BACK...AMSTERDAM TO LIMA, PERU FOR ONLY €272 RETURN

EDIT: Verkar fortfarnade gå att boka för under 3K Flygresor.se - Amsterdam till Lima från 2922 kr

Lite omständig resa via AMS men för 12K för hela familjen (två tonåringar) så kan jag stå ut med lite omvägar :)

Vi kommer ha 13 hela dagar på oss i Peru så hjälp oss få ihop en bra plan. Vad hinner man ?

  • Känns som det är ett måste att vandra på Inka leden, vi är ganska vana fjällvandrare men inget på den höjden.
  • Bad och värme vore inte fel det heller men var ?
  • Amazonas
  • Lima inget att se ? Flyg tiderna gör nog att sista natten kommer bli i Lima.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Hur blev resan till slut ?
Kunde inte låta bli att boka när följande dök upp - **EXPIRED** ERROR FARE: IT'S BACK...AMSTERDAM TO LIMA, PERU FOR ONLY €272 RETURN

Lite omständig resa via AMS men för 12K för hela familjen (två tonåringar) så kan jag stå ut med lite omvägar :)

Vi kommer ha 13 hela dagar på oss i Peru så hjälp oss få ihop en bra plan. Vad hinner man ?

  • Känns som det är ett måste att vandra på Inka leden, vi är ganska vana fjällvandrare men inget på den höjden.
  • Bad och värme vore inte fel det heller men var ?
  • Amazonas
  • Lima inget att se ? Flyg tiderna gör nog att sista natten kommer bli i Lima.
Min fru och jag är inga vana fjällvandrare men vi klarade att promenera Inkaleden en halvdag.

Inkaleden till Macchu Picchu är lägre höjd än i Cuzco så bör det inte vara något problem med höjden.

Angående sightseeing i Lima:
Det beror helt enket på vad man är intresserad för.
För osss gick det bra att spendera några dagar där. Besöka museum, promenera runt i staden osv.
 

Impendill

Medlem
Hur blev resan till slut ?
Kunde inte låta bli att boka när följande dök upp - **EXPIRED** ERROR FARE: IT'S BACK...AMSTERDAM TO LIMA, PERU FOR ONLY €272 RETURN

EDIT: Verkar fortfarnade gå att boka för under 3K Flygresor.se - Amsterdam till Lima från 2922 kr

Lite omständig resa via AMS men för 12K för hela familjen (två tonåringar) så kan jag stå ut med lite omvägar :)

Vi kommer ha 13 hela dagar på oss i Peru så hjälp oss få ihop en bra plan. Vad hinner man ?

  • Känns som det är ett måste att vandra på Inka leden, vi är ganska vana fjällvandrare men inget på den höjden.
  • Bad och värme vore inte fel det heller men var ?
  • Amazonas
  • Lima inget att se ? Flyg tiderna gör nog att sista natten kommer bli i Lima.

Hej! Vad kul för er!
Här är min reserapport för lite tips

http://www.businessclass.se/forum/threads/min-första-reserapport-new-york-peru-och-brasilien.28411/

Vi åkte till Amazonas till en liten stad som hette puerto maldonado!
Där kunde man bo ute i det vilda på olika lodger eller i staden och göra utflykter på dagarna! Det rekommenderar jag att ni åker till.

Vi blev tyvärr sjuka när vi skulle upp till machu pichu men klarade av att se set sista dagen. Åkte dock buss upp och gick omkring några timmar. Cusco uteblev för oss då vi var sjuka även där

Lima stannade vi bara över natten.

Jag rekommenderar Amazonas och machu pichu starkt!
 
Toppen