Senaste nytt

Söker: Sverige - Sydamerika i business class

Dr. Miles

Expert
Jag har hittat följande Awardbiljetter genom att söka med ANA-tools.
Visa bifogad bild 27948 Jag har aldrig bokat sådana här biljetter tidigare. Vi är 3 stycken som skall åka och biljetterna skall betalas med EB-poäng.
Om jag bokar via SAS, kostar biljetterna 75 000 poäng/st då?
Poängmässigt, både ja och nej. Routing är nog OK men du kan inte ta stopover på bonusresor med SAS EuroBonus poäng om du flyger med andra Star Alliance flygbolag.
Du stannar både i Lima och i Buenos Aires mer än 24 timmar, därför denna bokning kostar mer än 75.000 EB poäng

75.000 EB poäng + (50.000 EB poäng * 60%) = 105.000 EB poäng om du vill stanna både i Lima och i Buenos Aires.

Källa: http://www.flysas.com/upload/Eurobonus/Star/Star_Alliance_chart.pdf

Hur kan jag ta reda på skatter och avgifter?
Vad anser ni om rutten jag fått fram, kommer den att fungera att åka på? Finns det något jag missat eller bör tänka på?
Det finns en artikel om detta. :)
[Tips] Hur man räknar skatter och bränsletillägg på en bonusresa - BusinessClass.se
 

Impendill

Medlem
Kan man komma runt detta på något sätt? M.a.o få till stopp på vägen (stopover), utan att det kostar extra?
Räknas JFK-LIM och GRU-EWR som roundtrip?
 

Dr. Miles

Expert
Kan man komma runt detta på något sätt? M.a.o få till stopp på vägen (stopover), utan att det kostar extra?
Räknas JFK-LIM och GRU-EWR som roundtrip?
Open jaw (destination Lima, hemresa från Sao Paulo. Du ordnar själv transport mellan orten) är OK men stopover kostar extra enligt SAS EuroBonusreglerna.
 
Last edited:

Impendill

Medlem
Tack.
Men alla transfer under 24 h anses inte som stopover? Och kostar därför inte extra?

Säg att min routing blir. JFK - LIM 1/6, och sedan LIM - GRU 2/6 (dock under 24 h anslutning), och sedan GRU - JFK 14/6.

Den är ok eller, för 75 000 poäng?
 

Dr. Miles

Expert
Tack.
Men alla transfer under 24 h anses inte som stopover? Och kostar därför inte extra?

Säg att min routing blir. JFK - LIM 1/6, och sedan LIM - GRU 2/6 (dock under 24 h anslutning), och sedan GRU - JFK 14/6.

Den är ok eller, för 75 000 poäng?
Ja, det bör fungera.
Ett tips. Om du bokar som två enkelresor kostar det mer poäng (20% mer än vanligt) men på returesan från Brasilien slipper du att betala bränsletillägget.
 
Toppen