Senaste nytt

Söker: Sverige - Kapstaden samt Livingstone - Sverige i april 2014

Nemo

Medlem
Last edited:

Primalisten

Medlem
Jag är sen med att boka flyget så tyvärr har priserna hunnit stiga en del, och framför allt resan med BA har rusat iväg upp till ca 19000 kr när jag söker på deras hemsida. Alternativet med avresa den 3e april som Nemo presenterade tycks inte ens finnas kvar.

Hur som helst tänkte jag göra det lite "lätt" för mig och boka hela resan med South African Airways, och hittar då detta alternativ:
Screen Shot 2014-02-24 at 13.58.02.jpg

Som synes bokas det här alternativet hos Expedia. När jag försöker boka samma resa direkt hos SAA så står det "sold out".

Jag har ännu inte klickat på köpknappen, utan vill först fråga er experter om detta alternativ ser bra ut för att få kombinationen billig resa samtidigt som jag tjänar poäng?
Fördelarna som jag ser det är bl a att jag som oerfaren resenär bokar hela resan med samma flygbolag vilket förhoppningsvis kan undvika en del krångel i händelse av försenade flyg mm, att jag får poängen inom Star Alliance som jag inriktat mig på, att de långa benen flygs över natten så jag kan sova på planet, och att priset är överkomligt.
 
Toppen