Senaste nytt

Söker Stockholm Toronto i C (eller F)

Mr Basic

Medlem
Jag flyger till Toronto på måndag(2/11) och hem lördag 7/11. Bokade bonusresan i januari 2015. Ser inte heller någon mening med att vänta. Flyger via LHR då det inte fanns några bonusbiljetter i business från CPH. Flyger SAS ToR LHR för att slippa lite bränslekostnad, AC ToR LHR-YYZ. Lycka till! :)
 

John Mack

Medlem
Har nu hittat ToR CPH-YYZ i C. Däremot hittar jag bara poängbiljetter ARN-CPH i ena riktiningen. Kan jag boka ARN-CPH-YYZ och sedan bara YYZ-CPH hem och vänta på att någon poängbiljett dyker upp, alternativt betala för CPH-ARN eller kan jag bara boka CPH-YYZ ToR tillsvidare? Kan man i så fall kopplas på ARN-CPH ToR senare?
 

fcx

Medlem
Har nu hittat ToR CPH-YYZ i C. Däremot hittar jag bara poängbiljetter ARN-CPH i ena riktiningen. Kan jag boka ARN-CPH-YYZ och sedan bara YYZ-CPH hem och vänta på att någon poängbiljett dyker upp, alternativt betala för CPH-ARN eller kan jag bara boka CPH-YYZ ToR tillsvidare? Kan man i så fall kopplas på ARN-CPH ToR senare?

Du kan boka till CPH på hemvägen, och hoppas på att hitta CPH-ARN senare, men det kan bli problem. Jag skulle försöka hitta CPH-OSL-ARN eller liknande, så är du garanterad att komma hem. Dyker det upp CPH-ARN så kan man boka om (150 SEK per person i ombokningsavgift).
 

fcx

Medlem
Finns inget via OSL heller. Hur hade du gjort? Enkel CPH-ARN kostar 719 per person...

Jag tror att biljetterna helt enkelt inte är släppta än för 27 september, just nu går det att boka fram till 20 september hos SAS. Det kommer garanterat att dyka upp CPH-ARN på de datumen om någon vecka.

Jag skulle absolut inte köpt en separat ekonomiklass för pengar. När det är nästan ett år i förväg så kan du räkna med att det blir tidtabellsförändringar som kommer att stöka till det när du inte har en genomgående bokning.
 

John Mack

Medlem
Bokningen i C via CPH med Air Canada är klar. Hur stor möjlighet är det att hitta 2 biljetter i Lufthansa F via München 14 dagar innan resan?
 

John Mack

Medlem
Hittar man Lufthansa F via Uniteds hemsida (14 dagar innan) också eller hur söker man? Är det bara F via München eller kör de via Frankfurt fortfarande?
 
Toppen