Senaste nytt

Söker: Stockholm-Sydney i Businessclass i januari

Mediana

Medlem
Jag missade tyvärr Singapore Airlines dealen som nyligen var men hoppas att hitta något annat.
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Sydney
  • När vill/behöver du resa ut? Behöver senast vara i Sydney kvällen 10 januari
  • När vill/behöver du komma hem? Kan tidigast lämna Sydney eftermiddagen den 25 jan.
  • Hur länge vill du vara borta? +-/ 5 dagar 11- 25 januari
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Business eller möjligen Economy Premium
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst Star Alliance eller One World men inte avgörande
  • Vad är din budget? (per person) Max 30,000
  • Vad är det viktigaste för dig? Ett stopp på vägen där det finns tillräckligt med tid att åka in till stan.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Gärna ett stopp utanför Europa.
 

Senator

Moderator
Tack, hittade en nu där planet landar 7:30 i Singapore och först åker vidare efter midnatt. En hel dag på stan. Nackdelen är att jag behöver boka med via tredje part igen.

har du testat om det går att boka detta via en multi-stop funktion? Eller i värsta fall ringa och boka? Jag uppfattar att SQ på like linje som Iceland Air erbjuder oftast gratis eller väldigt billiga stop-over för att gynna den lokala turismen.
 

Ormen

Medlem
Finns gott om flights med Singapore Arlanda-Moskva-Singapore-Sydney t/r för 28k i business och 15 i PE på aktuella datum.
8/1 kan man t.ex välja på allt från 2h till 14h layover i Singapore för samma summa. Kommer fram till Changi vid 06.30 och flyger vidare mot Sydney vid 20, man får alltså hela dagen i Singapore och kommer fram till Sydney tidigt morgonen 10/1.
 

Mediana

Medlem
har du testat om det går att boka detta via en multi-stop funktion? Eller i värsta fall ringa och boka? Jag uppfattar att SQ på like linje som Iceland Air erbjuder oftast gratis eller väldigt billiga stop-over för att gynna den lokala turismen.

Ja, testade med multistopp men så fort jag väljer 24 h i Singapore går priset upp med 8000 p/p. Det bästa jag hittat är att man flyger till Singapore via Köpenhamn. Då är man framme 7:30 och sen vidare 00:40. Frågan är bara om man orkar. Dagflyg innebär ofta att jag inte sover så mycket. Landa 07:20 innebär 01:20 svensk tid och sen vara uppe i 17 timmar till.
 

Senator

Moderator
Ja, testade med multistopp men så fort jag väljer 24 h i Singapore går priset upp med 8000 p/p. Det bästa jag hittat är att man flyger till Singapore via Köpenhamn. Då är man framme 7:30 och sen vidare 00:40. Frågan är bara om man orkar. Dagflyg innebär ofta att jag inte sover så mycket. Landa 07:20 innebär 01:20 svensk tid och sen vara uppe i 17 timmar till.

Det tror jag har mer med "availabilty" att göra. Även billigaste fare basis som är:
Singapore Airlines (SQ) D3SE SYD to STO säger:
UNLIMITED FREE STOPOVERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT IN
AREA 3.
NOTE -
AS PER ROUTING

Så det måste vara att flyget du väljer nästa dag inte har tillgänglighet i "D" klass och därmed prisas resan upp. Jag tror att du behöver leka lite med ExpertFlyer innan du bokar för att få ihop det.
 

Taggen

Medlem
Den dealen slutade ju gälla 30 April

Nja, det står att den gäller till 2018-04-30, alltså nästa år.

Fare basis är i allra högsta grad aktiv. Dock ser den ut att ha gått upp med ca 27€.

upload_2017-8-11_13-9-52.png
 
Last edited:
Toppen