Söker: Stockholm - Sao Paolo T/R i juli/augusti

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av robban-, 5 Mars 2014.

1. robban-

robban- Medlem

Hej alla,
    har läst här ett tag men nu var det dags för första inlägget :)

Jag ska till Brasilien i sommar, tyvärr inte under fotbolls-vm, men hittar inget bra ställe att söka efter olika bokningsklasser på de två resorna (i Europa sam IC till Brasilien)

•Varifrån vill du börja din resa? - Stockholm Arlanda
    •Var är din destination? - Sao Paulo Guarulhos
    •När vill/behöver du resa ut? - 12:e juli (11-13 kan funka, men helst inte 11, bara om det inte finns något vettigt den 12:e eller 13:e)
    •När vill/behöver du komma hem? - Behöver vara hemma i Sverige 3:e augusti
    •Hur länge vill du vara borta? - Se ut/hem
    •Hur många personer som skall resa? - 2 vuxna
    •I vilken kabinklass? - Här kommer problemet. Jag vill gärna ha business på IC flyget, men har inget emot att åka economy inom Europa. Jag kan endast hitta sökmotorer som ger mig business hela resan, alternativt att jag söker avgångar från varenda flygplats i Europa var för sig. Skulle vilja hitta en sökmotor som kan visa öppen mellanlandning där jag kan ange olika kabinklasser. Kan alltså tänka mig att mellanlanda i princip var som helst i Europa
    •Med vilka flygbolag vill du flyga med? - Gärna Star Alliance, men allt funkar
    •Vad är din budget? - Rimligt pris? :) Har inte satt något max, men biljetter över 35-40TSEK/person är troligen inte aktuellt
    •Vad är det viktigaste för dig? - Vill inte mellanlanda utanför Europa. Med andra ord går USA samt mellanöstern bort
    •Vill du stanna annanstans utöver destinationen? - Nej

Tacksam för hjälp om någon vet en bra sökmotor som uppfyller kriterierna ovan.

1 person likes this.
  2. Du kan använda Google Flights funktion om ditt resedatum är fast.

Flüge - Google-Suche

Med Iberia (IB) via Madrid kostar 2.861 EUR per person, det är ca 25.400 SEK per pers.

1 person likes this.
  3. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    2 personer gillar detta.
  4. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1 person likes this.
  5. Mr.T

Mr.T Medlem

6. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vet faktiskt inte. Det enda jag vet är att senaste 777-300ER ordern som TK la inte innehöll Comfort Class. Jag minns inte leverens på dessa dock, men det kan man nog Googla.

7. Turkish Airlines använder Airbus A340 till Sao Paulo/Buenos Aires sedan oktober 2014, därför finns det ingen Economy Comfort Class.

http://www.businessclass.se/forum/d...s-aires-t-r-turkish-18-600sek.html#post143568

http://www.businessclass.se/forum/s...kish-airlines-plockar-bort-comfort-class.html

8. Mr.T

Mr.T Medlem

9. Jag har ingen koll på uppgradering av Business class kabin på Airbus A330/A340 men om de inte har uppgraderat, ja, äldre modellen.

10. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En övernattning i Lissabon på ditvägen.
    image.jpg

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!