Senaste nytt

Söker: Stockholm-Kapstaden T/R 01-04-2016 till 21-04-2016 i Businessclass med A*

Dr. Miles

Expert
Yup, valde dock att för säkerhets skull parkera/hold resan i 24h så att jag hinner kolla lite fler alternativ. Frugan hittade en med 4 dagars layover i Dubai samt hem från Johannesburg istället (så kan man besöka kreuger sista dagarna). Visserligen i economy, men med en prislapp på ödmjuka 16.000SEK.
Personligen är jag mer sugen på business i ET. Verkar som att communityn här har blandade upplevelser av emirates economy? Dubai kan man ta en annan gång...
Är det Ethiopian Airlines flight vi talar om?
Det känns konstigt att du nämner om 4 dagars stopover i Dubai med tabke på att Ethiopian Airlines hubb är Addis Ababa, ifall du inte menar Open Jaw mellan Dubai och Kapstaddn.
 

Janne Raket

Ny medlem
Ser att jag var otydlig. Resan hon hittade är med Emirates.
Har aldrig flugit med dem, men här på forumet verkar det vara få som jublar över Emirates?
 

olo

Medlem
Du väljer alltså mellan ekonomi med Emirates med 4 dagar i Dubai eller direkt till Sydafrika i business med Ethiopian för samma pengar?

Jag hade valt business! Om man åker till Sydafrika känns det klokare att lägga tiden där och ta Dubai en gång när man inte vill åka lika långt.
Kom även ihåg att Ethiopian ger Business Class och dessutom nya friska eurobonuspoäng.
 

Kricka

Medlem
@Janne Raket Tänk på att inte göra några långa bilresor efter en ev. natt på flyget. Har
sett alldeles för många olyckor med europeer, ovana vid vänstertrafiken och trötta efter
flygresan.
 

Janne Raket

Ny medlem
Så då! Efter lite övertalning av min hustru gick hon med på att låta Dubai vänta. Blir business med Ethiopian till ett riktigt fyndpris känns det som.
@Dr. Miles @Svante @MartinH @Kricka @olo
Stort tack för att ni tog er tid och hjälpte oss med detta!

PS. Såg att det redan fanns ett proffsreportage här, så kanske inte finns någon poäng med att dokumentera allt för ivrigt...
 

Agö

Medlem
Så då! Efter lite övertalning av min hustru gick hon med på att låta Dubai vänta. Blir business med Ethiopian till ett riktigt fyndpris känns det som.
@Dr. Miles @Svante @MartinH @Kricka @olo
Stort tack för att ni tog er tid och hjälpte oss med detta!

PS. Såg att det redan fanns ett proffsreportage här, så kanske inte finns någon poäng med att dokumentera allt för ivrigt...
Det uppskattas alltid!
 
Toppen