Senaste nytt

Söker Stockholm/Köpenhamn - Las vegas i Business class med Star alliance

Lollet

Medlem
Nja, tror att det är ännu värre. Nu försöker man boka med två stopover (EWR och LAX). Ursprungsfrågan var bara med en stopover. Frågan är om denna fare tillåter den kombinationen av routing/stopover. Gissningsvis är det PLNCDKW-dealen, och där är det en stopover per riktning. Troligtvis tycker bokningen att det är LAX som är destination, och då blir det två stopover på utresan. Skulle man ha LAS som destination är det förmodligen inte tillåtet att routa via LAX hem. Om jag försöker boka med en stopover på östkusten på hemresan får jag, mycket riktigt, ett pris kring 12 000 SEK på PLNCDKW. Dock kan jag inte få utresan med Swiss på det datumet längre (fanns tillgänglighet för någon dag sedan).

Married segments förklarar varför Swiss står som tillgängligt hos Google, men inte United. Sen räknar Google säkert fel på stopoverreglerna enligt ovan.
Japp det kan man säga. Det finns en tråd om married segments men kort kan man säga att det är ett gissel och medför oftast ganska starka begränsningar i möjligheten att hitta bra priser med LX (och en hel del andra bolag) :(
Tack för alla förklaringar :) Det underlättar massor när man är frustrerad och bara vill få igenom sin bokning.
Jag skippar LAX och kikar vidare på som allt var tänkt från början.
Uppskattar verkligen att ni delar med er av er expertis!
 

fcx

Medlem
Det var när jag satt och lekte runt med Google Flights som LAX tillkom i planerna då det såg ut att inte kosta något extra med stopover där. Men om det skulle gå att boka allt som ursprungsfrågan (bara stopover i EWR) så är det väldigt bra det med.

Det kan vara möjligt att telefonboka med stopover i LAX, men det är mycket stor risk att du får "computer says no". Du kan annars ta en stopover i Washington DC eller Houston på hemresan (provade några städer på måfå, och får rätt pris. Finns säkert fler)

Däremot kommer du inte att få utresan med den Swiss-flighten hur du än gör. De platserna är redan borta.
 

Lollet

Medlem
Det kan vara möjligt att telefonboka med stopover i LAX, men det är mycket stor risk att du får "computer says no". Du kan annars ta en stopover i Washington DC eller Houston på hemresan (provade några städer på måfå, och får rätt pris. Finns säkert fler)

Däremot kommer du inte att få utresan med den Swiss-flighten hur du än gör. De platserna är redan borta.
Fick äntligen till en bokning! Bokad via Uniteds hemsida för 12.300kr/pers. CPH-FRA-JFK med Lufthansa. EWR-LAS med United och LAX-FRA-CPH med Lufthansa. Det blir till att bila från Vegas till L.A :)
 

gdaily

Medlem
Fick äntligen till en bokning! Bokad via Uniteds hemsida för 12.300kr/pers. CPH-FRA-JFK med Lufthansa. EWR-LAS med United och LAX-FRA-CPH med Lufthansa. Det blir till att bila från Vegas till L.A :)
Det är en trevlig bilfärd, som jag gjorde för ett år sedan tillsammans med @rob74
Ångrar att jag inte gjort den någon gång tidigare på mina 16 Vegasbesök...
 
Toppen