Senaste nytt

Söker Stockholm/Köpenhamn - Las vegas i Business class med Star alliance

mha321

Medlem
Tack för alla förslag! Imorgon ska beslutet tas och bokningen göras :)
Om jag bokar allt via Uniteds hemsida, hur fungerar det då att välja platser på planet om resan görs med t.ex Swiss ut och United hem?
Min erfarenhet säger att det ibland går att göra online (dock inte från Uniteds sida, men när bokningen är klar får du bokningsnummer gällande swiss också, som du kan använda på deras sida), ibland inte. Men när det inte går online har jag aldrig haft problem om jag ringt dem (operating carrier så I det här fallet swiss) och fått det fixat per telefon.
 

chazzie

Medlem
När jag åkte hem från Miami i november så var sista leg:et med SAS och då blev man bara tilldelad platser (dock ekonomi), men det gick att ändra via SAS-appen 22h innan avgång, så bokar man C bör det gå att gå in på bolagets hemsida och välja där, men som tidigare sagts, det går inte via Uniteds sida.
 

mha321

Medlem
När jag åkte hem från Miami i november så var sista leg:et med SAS och då blev man bara tilldelad platser (dock ekonomi), men det gick att ändra via SAS-appen 22h innan avgång, så bokar man C bör det gå att gå in på bolagets hemsida och välja där, men som tidigare sagts, det går inte via Uniteds sida.
Ja, om det går att välja platser i förväg online eller att ringa hänger förstås på bolagets policy. För att vara helt tydlig, mina erfarenheter enligt ovan handlar alltså om bokningar i business. I ekonomi är det ju inte alla som tillåter val i förväg.

Med sas i eco tex kan ju inte "vanliga" kunder välja plats. Men som Diamond eller gold får man. Funkar inte online, men mailar man supporten eller ringer så gör det det. Jag förutsätter att det fungerar så på de flesta andra bolag också.
 

Lollet

Medlem
Försökte precis boka denna resa via Uniteds hemsida för 4personer:
När jag gått igenom hela bokningen och tryckte på betala (ca 48.000kr)
Så sa den ifrån "! The selected flights fare could not be repriced in your new point of sale. We've changed your point of sale and started your flight search over so you can get fares applicable to your new point of sale."

Går det inte att boka överhuvudtaget eller måste man ringa typ Swiss för att boka?

ons 1 jul
LX.png

14:45 – 16:35
Köpenhamn – Zürich·CPH–ZRH
Swiss 1271 · Business Class · Airbus A321

1 t 50 m
Uppehåll i Zürich ZRH
45 min

LX.png

17:20 – 20:10
Zürich – Newark·ZRH–EWR
Swiss 18 · Business Class · Airbus A330

8 t 50 m

Flight 2: Newark–Las Vegas
sön 5 jul
UA.png

17:30 – 20:09
Newark – Las Vegas·EWR–LAS
United 1580 · Första klass · Boeing 737

5 t 39 m

Flight 3: Las Vegas–Los Angeles
lör 11 jul
UA.png

06:30 – 07:31
Las Vegas – Los Angeles·LAS–LAX
United 324 · Första klass · Airbus A320

1 t 01 m

Flight 4: Los Angeles–Köpenhamn
tis 14 jul
LH.png

19:10 – 15:00+1
Los Angeles – Frankfurt am Main·LAX–FRA
Lufthansa 451 · Business Class · Boeing 747

Nattflyg
10 t 50 m
Uppehåll i Frankfurt am Main FRA
1 t 30 m

LH.png

16:30+1 – 17:50+1
Frankfurt am Main – Köpenhamn·FRA–CPH
Lufthansa 830 · Business Class · Boeing 737

1 t 20 m
 

Lollet

Medlem
Ringde Swiss, dom fick inte i närheten av lika billiga priser som jag hittat via Google Flights och ITA Matrix. Vad är felet? :(
 

fcx

Medlem
Vad händer om du försöker gå vidare med bokningen hos United? Annars, ring United.
Har för mig att telefonbokning är gratis om det inte funkar att boka online.
 

Lollet

Medlem
Vad händer om du försöker gå vidare med bokningen hos United? Annars, ring United.
Har för mig att telefonbokning är gratis om det inte funkar att boka online.
"The selected flights fare could not be repriced in your new point of sale. We've changed your point of sale and started your flight search over so you can get fares applicable to your new point of sale." Kom upp när jag tryckte på "betala".
Jag får försöka ringa United imorrn, men det känns inte lovande när Swiss inte kunde få fram det priset trots att det borde gått enligt Google Flights :/
 

fcx

Medlem
"The selected flights fare could not be repriced in your new point of sale. We've changed your point of sale and started your flight search over so you can get fares applicable to your new point of sale." Kom upp när jag tryckte på "betala".

Ja, och vad händer om du nu går vidare och försöker betala?
 

AABack2ARN

Medlem
Swiss är ökända för sina "married segments" som gör att ITA Matrix tror att tillgängligheten är mycket bättre än den är i verkligheten. Vet inte om United går i samma fälla.

Kan du lura fram samma resa på exempelvis MrJet?
 
Toppen