Senaste nytt

Söker Stockholm - Johannesburg

Moco

Medlem
South African Airways är i min mening bra. Inrikes riktigt bra beroende på vilken tid på dagen du flyger, då servicekonceptet varierar mellan JNB-CPT.
Tar du mellanlandning på LHR och 19-planet till JNB är det ofta en 330 som har senaste kabinen. Via FRA är det oftast 340-600 med en äldre kabin.
Att crew skulle vara sämre på SAA än på något annat bolag är i min mening inte korrekt. Har rest mycket med dem i år och jag tycker att samtliga flygningar har varit riktigt bra.
 

Moco

Medlem
Inom Afrika? Det var efter att ha rest med SAA inom Afrika som jag helt gav upp tanken på att flyga med afrikanska bolag.

Inom SA reser jag mycket med dem. Har inte testat till andra afrikanska länder, så där kanske det skiljer. Men jag på de rutter jag normalt sett reser så är det inte sämre än på LH eller något annat bolag. Turkish spelar inte i samma division, visserligen ok, men jag har aldrig förstått varför man höjer dem till skyarna. Inget fel på LH till JNB heller, men jag slår ett slag för SAA. Bra intjäning i C till EB blir det oavsett.
 
Ehhh? Vilken uppdatering av UD? Den att man inte ska besöka loungen i ADD? Avråder UD även fr Thailand tex? Ja jo, men inte BKK eller tex Phuket...
"Efter säkerhetsmeddelande (okt 2014) från amerikanska ambassaden uppmanas allmänheten till försiktighet då de säger sig ha rapport om att Al Shabab planerar attacker i Addis Abeba Bole området, Ambassaden råder till extra försiktighet särskilt vid besök på offentliga platser t.ex vid hotell, restauranger och barer eller vid ställen där många människor samlas, ex vid religiösa byggnader och idrottsevenemang."

Reseinformation Etiopien | SwedenAbroad

Flygplatsen borde vara ett hett mål som man ska undvika?
 
Toppen