Senaste nytt

Söker resa Köpenhamn - Penang - Shanghai - Köpenhamn

Hej, jag vet inte om detta är rätt ställe att ställa frågan. Men jag skulle behöva få hjälp med att hitta bra alternativ till min resa nedan:

Planerar en resa med jobbet med destinationer som rubriken lyder.
Datum:

CPH-PEN 8JAN 2017
PEN-PVG 12JAN 2017
PVG-CPH 17JAN 2017

Har ni några bra tips på billiga biljetter med så mycket poäng som möjligt?
Jag är EBS, så mina poäng kommer föras över till SAS.

Tack på förhand!
 

Ormen

Medlem
Hej, jag vet inte om detta är rätt ställe att ställa frågan. Men jag skulle behöva få hjälp med att hitta bra alternativ till min resa nedan:

Planerar en resa med jobbet med destinationer som rubriken lyder.
Datum:

CPH-PEN 8JAN 2017
PEN-PVG 12JAN 2017
PVG-CPH 17JAN 2017

Har ni några bra tips på billiga biljetter med så mycket poäng som möjligt?
Jag är EBS, så mina poäng kommer föras över till SAS.

Tack på förhand!


Välkommen till forumet @Erik Johansson!

Jag uppmanar dig att använda dig av denna frågemall när du söker flygbiljetter. Därigenom blir det lättare att hjälpa dig att skräddarsy resan.

Till nästa gång vill jag också informera om att det inte är tillåtet med förkortningar i rubriken, eftersom dessa lätt resulterar i missförstånd och försvårar framtida sökningar.

Lycka till!
 

palmen

Moderator
Har uppdaterat rubriken, det är inte tillåtet med förkortningar i rubriker och i största möjliga mån försöker vi undvika detta i text i forumet också.
Som @Ormen skrev så är det bra att använda den frågemall som han länkar för att kunna hjälpa till med förslag på resor.

//Moderator
 
Har uppdaterat rubriken, det är inte tillåtet med förkortningar i rubriker och i största möjliga mån försöker vi undvika detta i text i forumet också.
Som @Ormen skrev så är det bra att använda den frågemall som han länkar för att kunna hjälpa till med förslag på resor.

//Moderator


Hej. Tack!
Hoppas det inte ställde till med för mycket problem.
 

Dr. Miles

Expert
Hej, jag vet inte om detta är rätt ställe att ställa frågan. Men jag skulle behöva få hjälp med att hitta bra alternativ till min resa nedan:

Planerar en resa med jobbet med destinationer som rubriken lyder.
Datum:

CPH-PEN 8JAN 2017
PEN-PVG 12JAN 2017
PVG-CPH 17JAN 2017

Har ni några bra tips på billiga biljetter med så mycket poäng som möjligt?
Jag är EBS, så mina poäng kommer föras över till SAS.

Tack på förhand!

Oavsett, det blir svårt att få det som en biljett med tanke på att Penang inte är någon hubb så routingregler av Köpenhamn-Shanghai biljetten sannolikt inte tillåter routing via Penang.
Du måste boka som två eller flera biljetter, i alla fall om du vill resa billigt.

Utan att kolla speciellt mycket, tror jag att det blir billigare om du bokar SAS biljett mellan Köpenhamn-Shanghai med stopover i Hong Kong på utresan.
Sedan boka en separat biljett från Hong Kong till Penang.
Cathay Dragon flyger direkt mellan de två städerna.


Köpenhamn-Stockholm-Hong Kong (stopover)-Shanghai (destination)-Köpenhamn med SAS och Cathay Dragon.
3.322 DKK inkl. skatter är ca 4.350 SEK.
Screenshot20161021 02 SK.png


Hong Kong-Penang T/R med Cathay Dragon.
1.750 HKD inkl. skatter är ca 2.020 SEK
Screenshot20161021 03 CX.png



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Jag har flugit en liknande sträcka några gånger, men istället för Shanghai så har jag flugit jag till Taipei. Jag har då flugit med Thai airways, CPH-BKK-PEN-BKK-TPE-BKK-CPH. Vad jag vet så avgår det dock bara ett direktflyg om dagen i vardera riktningen mellan BKK-PEN. Har därför en gång "tvingats" flyga med Malaysian airlines, PEN-KUL-BKK. Jag kommer inte ihåg vad den här resan har kostat, men jag tror att det landade på mellan 14-16 tusen i ekonomi. Kom ihåg att vara noga med vilken bokningsklass du har på Thai airways. Vill det sig illa så blir det inga poäng alls till Eurobonus.

Kommer om en månad att flyga en liknande sträcka igen, men då till Kaohsiung i Taiwan. Då kommer jag att flyga via Hongkong, CPH-ARN-HKG-SIN-PEN-KUL-HKG-KHH-HKG-CPH-ARN. Här blir det då en blandning av SAS, China Airlines, Singapore Airlines, Silk air och Malaysian airlines. Den här resan kostar 16 tusen i ekonomi.
 
Toppen