Senaste nytt

Söker rekommendation: Business class Köpenhamn till Rio

Jonas Edberg

Ny medlem
Hej

Jag tänkte flyga till Rio i sommar i business.

Så vitt jag kan se är mina bästa alternativ TAP och Lufthansa.

Är det stor skillnad på Business class på TAP och Lufthansa?

Har inte så mycket erfarenheter, varken av Rio eller något av bolagen så tar med glädje emot tips och rekommendationer.

Med vänlig hälsning, Jonas
 

Per N

Medlem
Jag flyger till Rio med TAP om ca två veckor så du kan få ett utlåtande efter det då det är första gången jag ska flyga business med dom. Har dock åkt ekonomi många gånger och varje gång sagt "det här var sista gången"
 

Per N

Medlem
Rio är trevligt, vissa sevärdheter är förstås givna och för min del så står köttrestaurangerna med Rodizio högt på "måste listan". För närvarande tror jag Fogo de Chao är bäst. Marius har funnits i många år men är fortfarande värt ett besök.
 

Mangostan

Medlem
Jag flög nyligen hem från Rio med TAP i business via Lissabon i A340-300. Sämsta business class jag har provat. Gamla och framförallt trånga, slitna plan och långsam service. Aldrig mer. Ditresan var i LH F, så den jämförelsen ska vi kanske inte göra.
 

squeezen

Medlem
Jag flög nyligen hem från Rio med TAP i business via Lissabon i A340-300. Sämsta business class jag har provat. Gamla och framförallt trånga, slitna plan och långsam service. Aldrig mer. Ditresan var i LH F, så den jämförelsen ska vi kanske inte göra.
Hej

Jag tänkte flyga till Rio i sommar i business.

Så vitt jag kan se är mina bästa alternativ TAP och Lufthansa.

Är det stor skillnad på Business class på TAP och Lufthansa?

Har inte så mycket erfarenheter, varken av Rio eller något av bolagen så tar med glädje emot tips och rekommendationer.

Med vänlig hälsning, Jonas
TAP har väl dock bra priser ibland samt ger iaf 200% miles till EB. Fast visst, angle flat på vissa samt inte ens riktig champagne i business är ju lite under marknadsstandard får man säga...
 

Mr.cake

Medlem
Tror att både A340-300 och A330-300 skall fasas ut från TAP under nästa år. Q1/Q2 och ersättas med A330-neo som skall ha lie-flat och tap är väl även launch customers på denna modell.
 
Toppen