Senaste nytt

Söker prisvärt hotell i New York i Juli

Impendill

Medlem
Hej!

Som rubriken lyder så letar jag boende i New York för 2 personer 27/7 - 29/7.
Helst under 1000 kr per natt.

Vi bor gärna på Manhattan/Brooklyn/Williamsburg.

Har ni några bra tips eller bokningsajter vi kan använda oss av?

Tack så länge.
 

jerixon

Medlem
Hotels.com har ju haft lite reor på sistonde men annars är väll agoda ganska prisvärt ofta med lite sköna discounts.
Jag hittar Affinia Manhattan med superior rum straxt innan de datumen för under 1200kr/natt på en Hotels.com rea nyligen. Inte återbetalningsbart men endå nöjd :)
Under 1000kr är alltid svårt på Manhattan men ska man bara sova på rummet så går det!
 

AABack2ARN

Medlem
1200kr/natt (inkl skatt?) låter som ett bra pris för juli på Manhattan. Med nuvarande dollarpris är det väl i praktiken $100/natt + skatter vilket får anses skapligt.
 

jerixon

Medlem
Ja det tycker jag också!
Högg direkt på det rummet även om jag fick betala i förskott =)

1200kr/natt (inkl skatt?) låter som ett bra pris för juli på Manhattan. Med nuvarande dollarpris är det väl i praktiken $100/natt + skatter vilket får anses skapligt.
 

jerixon

Medlem
Tackar! Det är sista stoppet på en liten 3 veckors med tjejen (utnyttjar en 2for1 för att testa SAS nya business) och jag har aldrig haft en dålig resa till NYC, så får hoppas det fortsätter så =)
 
Jag har just nu en bokning på Hotel on Rivington, bokat i januari, för ungefär 3000 SEK per natt. Eftersom vi åker i juli har jag nu börjat kolla mer på detta. Jag hittar t.ex Sofitel för samma pris, någon som bott där? Andra hotell för samma pengar, eller helst billigare ;).
 

agehall

Medlem
Hotellpriser i NYC varierar kraftigt, dag för dag, så utan exakta datum är det omöjligt att ge råd.

Jag har nyligen bokat hotell där för under $200/natt inför nästa vecka, om det kan utgöra något slags riktmärke. Då pratar vi iofs främst Hampton Inns och liknande, dvs inga direkta lyxhotell. Men även Conrad gick att få för runt $130+16000p/natt.
 

Senator

Moderator
Jag har Hilton Fashion District bokat för $149 (en natt) och $169 (två nätter) nästa helg... Jul och mellandagarna betalade jag $166... Så ja, det varierar kraftigt..
 
Toppen