Senaste nytt

Söker lyxhotell i New York - 3000-5000 kr/natt, tips?

Olsson91

Medlem
Hotell i NY

Hai Hai!

Den 18 Oktober åker jag till NY. Flyg är bokat men inte hotell, så tänkte kolla med er här om ni vet något bra.

De jag söker är lite mer lyx. Mellan 3-5k natten.


//
Olsson91
 
Last edited:
Vi bodde på The Iroquois nu senast. Bra läge och nära till allt vi skulle se & göra. Kostade ca 3000 kr natten men då var rummet riktigt fint, enda nackdelen jag kan tycka är att det låter in en del från gatan. Ordentliga fönster är något man missat i New York överlag må jag tycka.
 

Olsson91

Medlem

Senator

Moderator
Waldorf Astoria
St Regis
Four Seasons
Nya Conrad ser bra ut
Ritz-Carlton
The Plaza Hotel
The Pierre
Mandarin Oriental
The Peninsula

bra start på kända hotell i NYC som kostar fläsk... Hur många timmar tänker du hänga per dag när du inte sover? :)
 

Olsson91

Medlem
Waldorf Astoria
St Regis
Four Seasons
Nya Conrad ser bra ut
Ritz-Carlton
The Plaza Hotel
The Pierre
Mandarin Oriental
The Peninsula

bra start på kända hotell i NYC som kostar fläsk... Hur många timmar tänker du hänga per dag när du inte sover? :)

En drink innan sängdags i baren och tills 10-11 på morgonen ;-P Sedan en dusch innan partyt kanske.
Jag har inte en aning faktiskt men tycker det är trevligt med fina hotell.

Satt precis på four seasons hemsida och kollade innan jag gick hit :p Ser grymt ut.
 

Senator

Moderator
Jag bor normalt på Waldorf trots att det är lite utanför min vanliga budget men jag hittar normalt via lite gamla Corporate Deals jag har access till för $250-275 + skatter per natt. Jag bor där av gammal vana, fantastisk och personlig service som HH Diamond VIP, gratis frulle, och som man säger i fastighetsbranschen i USA: "Location, location, location"!

Jag har länge velat prova St. Regis, men det är för dyrt för min del...
 

CarlT

Medlem
En drink innan sängdags i baren och tills 10-11 på morgonen ;-P Sedan en dusch innan partyt kanske.
Jag har inte en aning faktiskt men tycker det är trevligt med fina hotell.

Satt precis på four seasons hemsida och kollade innan jag gick hit :p Ser grymt ut.

Bott på både Four Seasons och Peninsula, FS är absolut trevligare i New York enligt mig. Annars tipsade jag tidigare om Robert De Niros Greenwich som jag föredrar över de båda. Det är dock ett mycket mindre hotell och där har folk olika preferenser. Dessutom ligger det i Tribeca och kanske inte passar alla. De flesta på Senators lista ligger i Midtown.
 

Olsson91

Medlem
Hittade ett fint hotell som jag bokade nu via telefon. Blev The New York palace :) Såg riktigt fint ut.
Blev ett Tower king rum :)

Booked Rate
Advanced Purchase Rate
Book 21 or more days in advance and receive 15% off BAR. Not combinable with any other offer.

15% off lockade direkt :)

Vad menas när det är 15% off ? Tar dom pengarna direkt eller ? Ser inget som draget på kortet än nu.
 
Last edited:
Hittade ett fint hotell som jag bokade nu via telefon. Blev The New York palace :) Såg riktigt fint ut.
Blev ett Tower king rum :)

Booked Rate
Advanced Purchase Rate
Book 21 or more days in advance and receive 15% off BAR. Not combinable with any other offer.

15% off lockade direkt :)

Vad menas när det är 15% off ? Tar dom pengarna direkt eller ? Ser inget som draget på kortet än nu.

15% rabatt i baren?
 
Toppen