Senaste nytt

Söker: London-Seattle nov/dec i First class med Star Alliance

  1. Varifrån vill du börja din resa? London (Göteborg egentligen...)
  2. Var är din destination? Seattle (Bozeman egentligen...)
  3. När vill/behöver du resa ut? Slutet på november.
  4. När vill/behöver du komma hem? Början av december.
  5. Hur länge vill du vara borta? En dryg vecka, 8-10 dagar inkl resa.
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? First Class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance, (föredragsvis Swiss och United pga dealen, se nedan)
  9. Vad är din budget? (per person) ca 20.000 SEK per person
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att kunna utnyttja dealen i länken nedan, så att vi får en behaglig resa i First och tjänar in maximalt med baspoäng (en är EBG och en är EBS)
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, inte nödvändigt.
Dealen jag pratar om är såklart;
http://www.businessclass.se/forum/t...rika-under-22-000-kr.33203/page-7#post-497924

Jag tänkte att jag och min kollega skulle kunna utnyttja dealen för ett jobb med ganska flexibelt schema i Bozeman.
 

taxvalp

Medlem
Föredömligt ifylld mall och det är tydligt vad som är din prioritet men ändå:

Som deal är det sämre eller rentav en icke-deal, men en businessbiljett Göteborg-Seattle bokad hos SAS kostar cirka 24 kkr. Fördelen med den är att du slipper en extra resa till London och en av resenärerna kan dra nytta av 25% EBG-bonus. Komfortmässigt lär United First och nya SAS Business inte vara ljusår från varandra men Swiss är förstås en annan femma...
 

Senator

Moderator
Det var mest för att jag ville testa swiss, och möjligen få in fler poäng än brukligt. Men ja, du har en poäng. En liten.

Dealen från London till Seattle som prisas till ca £1 850 måste utresan vara mellan den 22-29 november på det transatlantiska segment.

Om det passar ditt schema och plånbok skulle jag rekommendera detta då det är sällan man ser bättre value for money på Swiss First.

Jag hade även funderat strunta i att lägga detta på EuroBonus, men öppnat ett Miles and More konto och kreditera dit. Det bör med en bra rutt generera nära 55 000 miles till M&M som sen kan användas till en av deras affärsklass deals till USA.
 
Toppen