Söker hotelltips - New York med udda sällskap

Diskussion i 'Hotell' startad av fcx, 16 Januari 2016.

1. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är inte så van att boka hotell för flera personer, och har råkat bli vald som reseledare för familjens resa till New York i vår. Det är förhållandevis ovanliga krav på boendet, så jag hoppas på hjälp från forumets mer beresta resenärer:

Plats: New York. Manhattan, eller närliggande områden
    Antal personer: 4 vuxna
    Antal rum: 2
    Incheckning: 1 maj ± en dag
    Antal dagar: 5
    Budget: 25-30 kSEK på Manhattan, 20-25 kSEK i närliggande områden. Totalpris för boende.
    Boendearrangemang:
    • Två vuxna i ett svit, med en säng i ett rum och en bäddsoffa i ett annat rum. Sittgrupp för socialt umgänge för alla fyra i sällskapet.
    • Två vuxna i ett enklare separat hotellrum (dubbelsäng eller motsvarande).

Jag hoppas att ni förstår upplägget. Två personer delar på ett större rum, men får sova separat från varandra. Att hyra en lägenhet skulle kunna vara ett alternativ, men det blir så mycket käbbel med att hyra på typ Airbnb, så i sådana fall måste det vara ett renodlat lägenhetshotell.

Det jag hittar när jag letar är Home2 suites Long Island City för 22kSEK. Spontant känns det dock som ett lite tråkigt område att bo i. Någon med erfarenhet?

Tacksam för alla förslag och kommentarer.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!