Senaste nytt

Söker hotell i Washington och New York, gärna Hilton eller Accor

Ligern

Medlem
Hej,

Jag och min sambo ska till Washington och New York nu i april. Vi åker den 4 april och skall stanna 2 dagar i Washington och sedan 5 dagar i NY. Är beredd att betala en del (max 300 dollar/natt) om det är ett bra hotell och inger den "NY-känsla" (aldrig vart i Washington) som man vill åt. Bra erbjudanden uppskattas!

Jag är HHonors Silver och AClub Gold
 

rvarttinen

Medlem
Ligern: själv har jag bokat mig på W Washington nu i mars. Brukar försöka bo på W om det finns på destinationen i fråga, roliga designhotell - dock, det kan också ofta kosta en del, men ibland har de bra erbjudanden. Nackdel för dig då; de hör till SPG, om du inte planerar att skaffa ett kort hos dem, så ...
Kedjan W startade just i NYC med W New York på Lexington (mitt emot Waldorf Astoria). Har inte bott på just det, men på W Times Square, vilket inte verkar lika trevligt. Dock fått W New York varmt rekommenderat av svenska och amerikanska kompisar. Så jag tänkte prova att bo där nästa gång i NYC.

AClub har ju Sofitel, lyxiga jyssta hotell i bra lägen oftat fyra och femstjärniga. Har bott på Sofitel i Paris, inget jag ångrar! Inte provat dem i NYC. De finns säkerligen i Washington också, men har inte kollat upp dem i och med att jag bokade mig snabbt på W.
Nu kommer det öppnas ett W i Paris i april i år, om planen håller, så där fick Sofitel rejäl konkurrens!

Har inte bott på Hilton, så där har jag tyvärr inget att förtälja.
 
Last edited:

Magino

Medlem
Även om ni nu väljer att inte bo på W i DC så tycker jag absolut att ni ska ska ta er till deras takbar. Ett riktigt mysigt ställe i Washington med utsikt över vitahuset och många andra kända byggnader. Helt klart min favorit bar i staden om man vill sitta njuta av en drink med utsikt.
 

Senator

Moderator
Även om ni nu väljer att inte bo på W i DC så tycker jag absolut att ni ska ska ta er till deras takbar. Ett riktigt mysigt ställe i Washington med utsikt över vitahuset och många andra kända byggnader. Helt klart min favorit bar i staden om man vill sitta njuta av en drink med utsikt.

Håller med till 100% gällande baren. Också trevligt ställe för en singel kille kan jag meddela :p Själv testar jag St. Regis DC i mars till ett mycket förmånligt pris.
 

GOTATH

Medlem
Hej,

Jag och min sambo ska till Washington och New York nu i april. Vi åker den 4 april och skall stanna 2 dagar i Washington och sedan 5 dagar i NY. Är beredd att betala en del (max 300 dollar/natt) om det är ett bra hotell och inger den "NY-känsla" (aldrig vart i Washington) som man vill åt. Bra erbjudanden uppskattas!

Jag är HHonors Silver och AClub Gold

Kan rekommendera Capital Hilton som ligger på K-street ett stenkast från Vita huset. Bo i deras excecutive floor så har du även tillgång till excecutive lounge. Det finns även ett Sofitel i närheten. Har inte bott där, men varit i lobbyn. Elegant som alltid.
 

Ligern

Medlem
Just nu står det mellan Concordes alldeles för vänliga erbjudande om Intercontinental eller möjligtvis något av Hiltons hotell. Är Gold på Hilton nu och undrar om ni har några erfarenheter av deras hotell? Något speciellt prisvärt? Waldorf? Är det bra?
 

Senator

Moderator
Just nu står det mellan Concordes alldeles för vänliga erbjudande om Intercontinental eller möjligtvis något av Hiltons hotell. Är Gold på Hilton nu och undrar om ni har några erfarenheter av deras hotell? Något speciellt prisvärt? Waldorf? Är det bra?

Jag har bott på Waldorf 5 gånger, och trivs mycket bra där. Rummen är inte nyaste på stan, men det är en mycket speciell upplevelse med allt runt omkring. Det beror lite på pris, men jag normalt kommit ner under $275 per natt. Notera att det finns ingen lounge även för Diamond VIP. Dock finns det en om man bor på Concierge Level rummen.

En liten Hilton pärla jag upptäckte förra året som ibland kan få runt $200 är Manhattan East på 42nd och 2nd. Som Diamond VIP fick jag en underbar frulle, stort rum och läget är bra.
 

Ligern

Medlem
Jag har bott på Waldorf 5 gånger, och trivs mycket bra där. Rummen är inte nyaste på stan, men det är en mycket speciell upplevelse med allt runt omkring. Det beror lite på pris, men jag normalt kommit ner under $275 per natt. Notera att det finns ingen lounge även för Diamond VIP. Dock finns det en om man bor på Concierge Level rummen.

En liten Hilton pärla jag upptäckte förra året som ibland kan få runt $200 är Manhattan East på 42nd och 2nd. Som Diamond VIP fick jag en underbar frulle, stort rum och läget är bra.

Okej. Ja frågan är om det är bättre att vänta tills närmare resan (i April)? För nu hittar jag endast runt 300 dollar och då känns Intercontinental som mer lockande. Eller är det jag som är dålig på att hitta bra priser? 6-11 april New York?
 

Senator

Moderator
Påsk med andra ord? Jag har varit en del i NYC under påsken, och ofta delar jag upp bokning i flera då Hilton är lite konstiga med att man tar det lägsta pris som är tillgängligt hela vistelsen. T.ex. skulle en av fem nätter kosta $299, medan fira av fem kosta $229 kan det ibland bli så att bokningen bokas som 5 nätter x $299. Mindre vanligt i USA än t.ex. London.
 
Toppen