Senaste nytt

Söker: Göteborg - Tokyo i slutet av sept/okt

  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  2. Var är din destination? Tokyo
  3. När vill/behöver du resa ut? Slutet av september eller i oktober
  4. När vill/behöver du komma hem? Helst köra en weekend. Tors-Sön
  5. Hur länge vill du vara borta? Helst köra en weekend. Tors-Sön
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Kvittar
  9. Vad är din budget? (per person) max 320 000 poäng och 2st 2-4-1 att nyttja.
  10. Vad är det viktigaste för dig? First
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Vart som helst om det gynnar First-upplevelsen.
Ska ta med frugan till Japan tänkte jag!
Då det verkar smartare spendera poängen så här än solsemester hela familjen runt jul/nyår :) som får bli med charter istället.
 

Taggen

Medlem
Tål att upprepas men jag får intrycket att nedanstående anses vara de optimala rutterna till Tokyo. :)

1. Boka någon business class nu och sedan hoppas Lufthansa släpper biljetter i F till Haneda 14 dagar innan avgång från Frankfurt.
2. Boka Asiana F från Frankfurt till Seoul och sedan ett kort hopp över till Narita eller Haneda
3. All Nippon Airways First från London eller Frankfurt direkt till Haneda.

Tyvärr ont om platser i ANA F i slutet av september. Ser inte jättebra ut med Asiana F heller. Du har platser ut den 28:e september men inga hem den 1:a oktober. Samma sak nästkommande helger i oktober. Det bästa jag hittar med F i båda riktningarna är Torsdag den 19:e oktober och hem Måndagen den 23:e oktober men då blir det en dag till.
 
Tål att upprepas men jag får intrycket att nedanstående anses vara de optimala rutterna till Tokyo. :)

1. Boka någon business class nu och sedan hoppas Lufthansa släpper biljetter i F till Haneda 14 dagar innan avgång från Frankfurt.
2. Boka Asiana F från Frankfurt till Seoul och sedan ett kort hopp över till Narita eller Haneda
3. All Nippon Airways First från London eller Frankfurt direkt till Haneda.

Tyvärr ont om platser i ANA F i slutet av september. Ser inte jättebra ut med Asiana F heller. Du har platser ut den 28:e september men inga hem den 1:a oktober. Samma sak nästkommande helger i oktober. Det bästa jag hittar med F i båda riktningarna är Torsdag den 19:e oktober och hem Måndagen den 23:e oktober men då blir det en dag till.


TACK! Hur gör jag nu då bäst om jag vill boka Torsdag den 19:e oktober och hem Måndagen den 23:e oktober? Om det fanns i båda riktningar likabra att slå till
 

Taggen

Medlem
Ring Tallin 018-480 91 67 och använd en voucher. Jag glömde kolla anslutningsflyg åt dig så här kommer hela bokningen som du kan köra i så fall och det finns platser i business på anslutningsflygen. Tyvärr så är inte sista benet från FRA till GOT optimalt men det fanns inga platser på de senare flygen till GOT så det fick bli via CPH. Du kan ringa och kolla närmare avgång om det finns något bättre.

Utväg:
GOT-FRA LH 817 14:30 - 16:10 LH C
FRA-ICN OZ 542 19:00 - 12:20 OZ F
ICN-NRT OZ 106 15:25 - 17:50 OZ C

Hemväg:
HND-ICN OZ 177 06:20 - 08:40 OZ C
ICN-FRA OZ 541 12:30 - 16:50 OZ F
FRA-CPH SK 1636 20:30 - 21:55 SK C
CPH-GOT SK 448 22:55 - 23:40 SK C
 
Ring Tallin 018-480 91 67 och använd en voucher. Jag glömde kolla anslutningsflyg åt dig så här kommer hela bokningen som du kan köra i så fall och det finns platser i business på anslutningsflygen. Tyvärr så är inte sista benet från FRA till GOT optimalt men det fanns inga platser på de senare flygen till GOT så det fick bli via CPH. Du kan ringa och kolla närmare avgång om det finns något bättre.

Utväg:
GOT-FRA LH 817 14:30 - 16:10 LH C
FRA-ICN OZ 542 19:00 - 12:20 OZ F
ICN-NRT OZ 106 15:25 - 17:50 OZ C

Hemväg:
HND-ICN OZ 177 06:20 - 08:40 OZ C
ICN-FRA OZ 541 12:30 - 16:50 OZ F
FRA-CPH SK 1636 20:30 - 21:55 SK C
CPH-GOT SK 448 22:55 - 23:40 SK C

Stort tack!
Om frugan hellre skulle välja Miami - finns det First dit?
 

Taggen

Medlem
Ja, LH flyger till Miami med A380 och first via Frankfurt. Till USA är det lite lättare dock om ni kan tänka er att byta någonstans i USA. Då kan ni flyga First med LH t.ex. Chicago, New York, Washington eller Houston och byta där till United.
 
Ja, LH flyger till Miami med A380 och first via Frankfurt. Till USA är det lite lättare dock om ni kan tänka er att byta någonstans i USA. Då kan ni flyga First med LH t.ex. Chicago, New York, Washington eller Houston och byta där till United.

Bokat! Det blev till Seoul faktiskt. Då vi varit i Tokyo osv innan tänkte jag Sydkorea kan vara nice.
Tack för all hjälp.

Nu har jag ett nytt mål och det är solen i vinter.
Jag har 135 000 poäng kvar just nu. Jag har även en 2-4-1 kvar.
Antar att man inte kommer till Asien för detta med 2st barn va? Utan att man behöver minst 180 000 poäng plus 2-4-1?
Behöver åka runt 20 dec och vara hemma senast 8 januari.
Är det isåfall värt att köpa 60k poäng och boka nu eller vänta in de 60k poäng och boka lite sista minuten helt enkelt?
 

Dr. Miles

Expert
Nu har jag ett nytt mål och det är solen i vinter.
Jag har 135 000 poäng kvar just nu. Jag har även en 2-4-1 kvar.
Antar att man inte kommer till Asien för detta med 2st barn va? Utan att man behöver minst 180 000 poäng plus 2-4-1?
Behöver åka runt 20 dec och vara hemma senast 8 januari.
Är det isåfall värt att köpa 60k poäng och boka nu eller vänta in de 60k poäng och boka lite sista minuten helt enkelt?
Det kostar 140.000 poäng per person i Business class normalt när man bokar Star Alliance award med SAS EuroBonus poäng.
Det finns ingen barnrabatt (förutom för infant) när man bokar Star Alliance award.

Om ni flyger endast med SAS/Wideroe till Asien från Europa, blir det 60.000 poäng i SAS Go, 80.000 poäng i SAS Plus, 100.000 poäng i SAS Business per person normalt.
Barn mellan 2-11 år får 50% rabatt (vilket man kan kombinera med Amex 2-4-1 voucher) på SAS/Wideroe award.
 

Taggen

Medlem
Är det isåfall värt att köpa 60k poäng och boka nu eller vänta in de 60k poäng och boka lite sista minuten helt enkelt?

Vänta går inte om du skall till Asien över jul och nyår. Det är redan starkt begränsat utbud nu i business och economy på bonus-platser om du inte vill flyga någon 3-5-byten resa i economy.
 
Vänta går inte om du skall till Asien över jul och nyår. Det är redan starkt begränsat utbud nu i business och economy på bonus-platser om du inte vill flyga någon 3-5-byten resa i economy.

Men kommer jag till Asien från Sverige (eller annan soldestination) för 180k totti och en 2-4-1? Blev osäker nu när jag såg vad Dr Miles skrev. Om det är en väg bara som blir så?
 
Toppen