Senaste nytt

Söker: Göteborg-Seychellerna i Business class i April 2019. Eurobonus.

hej! skulle behöva hjälp med nedan resa. Antingen i April 2019 eller Oktober 2019.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  2. Var är din destination? Seychellerna
  3. När vill/behöver du resa ut? Runt 6/7/8 april
  4. När vill/behöver du komma hem? Hemma senast 22 april
  5. Hur länge vill du vara borta? ca 2 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn som är 5 och 7 år
  7. I vilken kabinklass? Business Class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Eurobonus så Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 220 000 eurobonus poäng har jag. Samt 3st 2-4-1 Vouchers.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid så möjligt med tanke på barnen.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? No please :)
Alt:
  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  2. Var är din destination? Seychellerna
  3. När vill/behöver du resa ut? Runt 19 oktober
  4. När vill/behöver du komma hem? Hemma senast 4 november
  5. Hur länge vill du vara borta? ca 2 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn som är 5 och 7 år
  7. I vilken kabinklass? Business Class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Eurobonus så Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 220 000 eurobonus poäng har jag. Samt 3st 2-4-1 Vouchers.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid så möjligt med tanke på barnen.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? No please :)
 

danielhog

Medlem
Finns en del två platser på dina första datum, kan leta lite mer imorgon.

Ett förslag på strategi är att boka två och se om det släpps två till inom 24h, görs inte det så kan du avboka.
 

Jonas C

Medlem
Tyvärr är 4 pers i Business till Seychellerna väldigt svårt. Inte möjligt, men väldigt väldigt svårt. Ethiopian Airlines erbjuder bäst tillgänglighet till Seychellerna i Business, men de släpper endast två platser per flygning. De alternativ som finns kvar är Turkish Airlines och Austrian. Austrian är mer eller mindre kört under större delen av året, med undantag för något strödatum 2-4 veckor innan avgång där de ibland släpper Business.

Turkish släpper 4 platser på en handfull avgångar per kvartal, dessa har dock en tendens att snabbt bli uppbokade.

Bästa alternativet är att köra på Ethiopian och boka två i Business och två i Economy på samma flygning. Om Ethiopian senare skulle släppa fler platser i Business så kan ni boka om de andra två i sällskapet till Business där det öppnas upp.
 

AtleFlyg

Medlem
Tyvärr är 4 pers i Business till Seychellerna väldigt svårt. Inte möjligt, men väldigt väldigt svårt. Ethiopian Airlines erbjuder bäst tillgänglighet till Seychellerna i Business, men de släpper endast två platser per flygning. De alternativ som finns kvar är Turkish Airlines och Austrian. Austrian är mer eller mindre kört under större delen av året, med undantag för något strödatum 2-4 veckor innan avgång där de ibland släpper Business.

Turkish släpper 4 platser på en handfull avgångar per kvartal, dessa har dock en tendens att snabbt bli uppbokade.

Bästa alternativet är att köra på Ethiopian och boka två i Business och två i Economy på samma flygning. Om Ethiopian senare skulle släppa fler platser i Business så kan ni boka om de andra två i sällskapet till Business där det öppnas upp.

Jag körde precis så. Dit med Ethiopian 2 i business och 2 i eko. Hem alla 4 i business med Turkish.
 
Skulle ni säga att det är enklare eller svårare att kamma hem 4 biz direkt till Costa Rica?

Två av min vouchers löper ut 31 dec 2018 så antar jag efter det sen ej kan omboka osv
 
Skulle ni säga att det är enklare eller svårare att kamma hem 4 biz direkt till Costa Rica?

Två av min vouchers löper ut 31 dec 2018 så antar jag efter det sen ej kan omboka osv
Stämmer delvis, du kan omboka men måste då applicera nya vouchers. Men har du inga nya att applicera så kan du inte göra några ändringar.
 
Jag körde precis så. Dit med Ethiopian 2 i business och 2 i eko. Hem alla 4 i business med Turkish.

Jag hittar denna resa i Star Alliance Award. GOT-SEZ. t/r Turkish.
Vart hittar jag bäst Ethiopian resorna?
 

Attachments

  • Skärmavbild 2018-12-16 kl. 10.34.27.png
    Skärmavbild 2018-12-16 kl. 10.34.27.png
    36,3 KB · Visningar: 196
Toppen