Söker: Göteborg - München vecka 39 eller 40 Economy

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av njos, 2 September 2014.

1. njos

njos Medlem

Har sökt runt hittar inget till vettigt pris mellan Göteborg och München

Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
    Var är din destination? München
    När vill/behöver du resa ut? När vill/behöver du komma hem?

Mellan 20-sep till 5 okt pågår oktoberfesten.

Vill åka mellan datumen 25-28 sep 26-28 sep 26-29 sep eller 2-5 okt 3-5 – 3-6 okt

Avresa alltså v 39 eller v 40. Kombinationer tors-sön, fre-sön, tors-måndag, fre-mån,

Hur länge vill du vara borta? 3-4 dagar
    Hur många personer som skall resa? 1 Vuxen
    Vad är din budget? (per person) max 2500 SEK per person
    Vad är det viktigaste för dig? Datum och delvis pris (ta mig till oktoberfesten)

2. DrKlas

DrKlas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Göteborg till München är nästan alltid dyrt och under oktoberfesten är det ju kanske ännu värre. Men det finns direktflyg med Lufthansa för under 4000 kr och det är inte dyrare än vad jag har betalat för motsvarande biljett måndag-onsdag nästa vecka.

Har du Eurobonus-poäng kanske det är ett bra tillfälle att bränna 20000 av dem?

Och jag hoppas att du inte har tänkt att bo på hotell i München. Där kan man verkligen tala om ovettiga priser under den här perioden.

3. njos

njos Medlem

Okej tack för den infon.
    Kan tänka mig att flyga från Stockholm, Oslo eller Köpenhamn om det är bättre.
    Om nån har någon kreativ lösning är jag intresserad. Av och hemresa behöver t.ex inte vara från från/till samma stad.

Inga poäng att bränna.

Kan tänka mig det, men kommer bo hos en vän så den biten är avklarad

4. Jag ska ner som vanligt och började igår planera resan och ser att biljetter som passar mig kostar runt 4K. Direkt med Lufthansa eller via CPH från OSL eller GOT.

5. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stuttgart / Frankfurt och tåg därifrån ?
    Såg att det fanns Frankfurtbiljetter från Arlanda för 1.500,- (tittade dock inte närmare)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!