Senaste nytt

Söker: Göteborg - Central eller Sydamerika award december

MattiasK

Medlem
Hej BC!

Har sökt i diverse trådar samt på united utan att hitta helt rätt.
Jag och damen har tänkt en tripp till central-eller Sydamerika i vinter.
Vi är ganska flexibla med destinationer: Panama, Brasilien, Peru, Argentina. skulle funka.
Jag har strax över 300,000 poäng (eurobonus) och en 2-4-1. så utmaning ligger i att hitta resan.

Vi åker helst first, då detta kan bli första first :) men även business om det är det som finns.
Är EBG och har amex platinum för lounge axess.

Jag förstår att Lufthansa släpper på 14 dagar innan avresa med flyg till san Paulo och buenos aires.
Detta kan vara ett alternativ, men vill boka en god back up innan såklart.

Har sett alternativ via USA men får inte ihop helheten.
Skulle uppskatta alternativ på rutter via Europa och USA, samt era tips och ideér.

Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
Var är din destination? Någon av följande: Panama, Brasilien, Peru, Argentina, annars öppen förslag
När vill/behöver du resa ut? 15-23 december 2018
När vill/behöver du komma hem? 12-19 januari 2019
Hur många personer som skall resa? 2
I vilken kabinklass? First om möjligt, annars business
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
Vad är din budget? (per person) 100 000 EB samt 1 st. 2-for-1 amex
Vad är det viktigaste för dig? Upplevelsen ombord och lounge
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Öppen för förslag, isåfall gärna 18-24 timmar så staden kan upplevas, eller om en bra lounge finns


Tack på förhand!
 
Enligt United finns det gott om platser med Swiss i business Zurich-Sao Paulo och vise versa på dina datum. Åkte själv ZRH-GRU i business med LX för en månad sen och var klart nöjd.
 

MattiasK

Medlem
Enligt United finns det gott om platser med Swiss i business Zurich-Sao Paulo och vise versa på dina datum. Åkte själv ZRH-GRU i business med LX för en månad sen och var klart nöjd.

Tack för svar!
Har du tips på routing till Panama istället för Brasilien? (Är det via USA, Mexico eller Sydamerika?)
Även Argentina är av intresse.
Min tanke är att hitta en okej resa i business och boka nu (lutar mer åt Panama än Brasilien)
För att sedan 2 veckor innan avresan följa flights med Lufthansa first och då boka om.
 
Toppen