Senaste nytt

Söker flygbiljett Stockholm-Tokyo-Okinawa för under 2000USD

fiffig

Medlem
OJ vad många svar jag fick, tack så mycket Dr.Miles, dino_81 och Senator!!!
Glömde nämna British Airways på "flugit med" listan men jag tycker inte om British Airways alls, hatar Heathrow (men jag ska dit om 2 dagar :( ), Turkish låter däremot intressant :)
Tänkte inte på Hongkong - Okinawa för att jag vill också till Tokyo men det kan vara en ide faktiskt ;) Jobbet tar nog en vecka-10 dagar i Okinawa men ville ha en stopover i Tokyo för några dagar om det går.
 

fiffig

Medlem
Förresten...vad jag menade med
Har flugit dit många gånger med diverse flygbolag och mina poäng går hit och dit så har nyligen bestämt mig att bara använda SAS.
var att jag försöker flyga med SAS inom EU och samla poäng på SAS med andra Star alliance bolag. Jag är medlem hos t.ex. Air NZ, ANA, UA, Lufthansa osv osv och de alla har typ 20000-50000 poäng, för jag har alltid samlat poängen med operating carrier, efter jag hade missat samla poäng på NZ inrikes på ANA mileage club tror jag var...men det har nu visat sig att jag har inte tillräckligt med poäng till något någonstans.
Så jag vill samla poäng med SAS för Star alliance, det är bra för mig som flyger till NZ, Japan och flyger också inrikes där med AirNZ och ANA. Sen bor ju jag här i Sverige....SAS!!!

Några tusen mer att betala själv låter helt okej för premium economy, interessanta stopovers någonstans :)
 
Last edited:

fcx

Medlem
Hej doktorn, Avios Booster gäller enbart trans-atlantiskt tyvärr..

Inte för att Senator brukar ha fel, men var ser du det?

Nedan är reglerna för boostern, och som jag tolkar det får du flyga till Asien, förutsatt att det är på BA-metall

A Qualifying Flight is a single sector flight (i) with a BA prefix on a BA long-haul operated service (ii) with a BA, AA, IB or AY prefix on transatlantic flights operated by American Airlines, British Airways, Iberia, Finnair or US Airways between the EU, Norway, Switzerland and North America, Mexico and Puerto Rico (iii) OpenSkies services from Paris Orly to Newark or New York JFK; in the following cabins and booking classes: British Airways First (F, A), Club World (J, C, D, R, I), World Traveller Plus (W, E, T); OpenSkies Biz Bed (J, C, D, R, I), Prem Plus (W, E, T); American Airlines First class (F, A, P), Business class (J, D, R, I); Iberia Business Plus (J, C, D, R, I), Finnair Business class (J,C,D,I)
 
@fiffig, stämmer det att du vill flyga så här:
Stockholm -> Okinawa, avresa i början på oktober och stanna där 7-10 dagar
Okinawa -> Tokyo, stanna där i 2-5 dagar
Tokyo -> Stockholm, komma hem senat 18:e oktober
 

Dr. Miles

Expert
Inte för att Senator brukar ha fel, men var ser du det?

Nedan är reglerna för boostern, och som jag tolkar det får du flyga till Asien, förutsatt att det är på BA-metall

A Qualifying Flight is a single sector flight (i) with a BA prefix on a BA long-haul operated service (ii) with a BA, AA, IB or AY prefix on transatlantic flights operated by American Airlines, British Airways, Iberia, Finnair or US Airways between the EU, Norway, Switzerland and North America, Mexico and Puerto Rico (iii) OpenSkies services from Paris Orly to Newark or New York JFK; in the following cabins and booking classes: British Airways First (F, A), Club World (J, C, D, R, I), World Traveller Plus (W, E, T); OpenSkies Biz Bed (J, C, D, R, I), Prem Plus (W, E, T); American Airlines First class (F, A, P), Business class (J, D, R, I); Iberia Business Plus (J, C, D, R, I), Finnair Business class (J,C,D,I)

OT svar:
Tyvärr @Senator har rätt. Det står transatlantic flights operated by ... between the EU, Norway, Switzerland and North America, Mexico and Puerto Rico (iii)
 

fcx

Medlem
OT svar:
Tyvärr @Senator har rätt. Det står transatlantic flights operated by ... between the EU, Norway, Switzerland and North America, Mexico and Puerto Rico (iii)

OT svar. Den begränsningen står bara under punkten (II), dvs när man flyger code share. Under punkt (I) står det att det gäller alla flyg på BA-metall. Eller hur har det varit på tidigare boosters?
 

fiffig

Medlem
@fiffig, stämmer det att du vill flyga så här:
Stockholm -> Okinawa, avresa i början på oktober och stanna där 7-10 dagar
Okinawa -> Tokyo, stanna där i 2-5 dagar
Tokyo -> Stockholm, komma hem senat 18:e oktober

Exakt! Det är lite mer flexibel än så egentligen, ska försöka tänka lite här:

Stockholm - Okinawa, avresa i början av okt, stanna där 7-12 dagar
Okinawa - Tokyo, stanna där 3-5 dagar
Tokyo - Stockholm, hem senast 18:e okt.

För att jag är van med att flyga först till Tokyo och sen vidare, tänkte inte på t.ex Hong kong- Okinawa linjen men det är ju smidigt. Kan köpa 2st "pass" att åka in till Tokyo för en kort semester då. Bra tips man får här :)
 

Dr. Miles

Expert
Stockholm - Okinawa, avresa i början av okt, stanna där 7-12 dagar
Okinawa - Tokyo, stanna där 3-5 dagar
Tokyo - Stockholm, hem senast 18:e okt.
Tyfonsäsong sträcker sig till i början av oktober i Okinawa även om det är mindre risk än i september.
Om du tänker att köpa en separata biljett (speciellt icke flexibla biljett) till/från Okinawa, bör du ha detta i åtanke. Just in case.
 
Någon som vet varför följande biljett inte går att köpa? Det kan väl inte vara married segments som spökar på en Bangkok-biljett???
Turkish.png

Om någon kommer på hur man köper den biljetten så har du Japan precis runt hörnet och sista biten fixar du med separata biljetter (Bangkok -> Okinawa med Hong Kong Airlines för ca 2200 SEK, Okinawa -> Tokyo med Jetstar Japan för ca 800 SEK och Tokyo -> Bangkok med Air Asia eller Mesaba Aviation för ca 1500 SEK). Lite över budget, men å andra sidan businessklassbiljett på den tunga sträckan.
 

palmen

Moderator
Om någon kommer på hur man köper den biljetten så har du Japan precis runt hörnet och sista biten fixar du med separata biljetter (Bangkok -> Okinawa med Hong Kong Airlines för ca 2200 SEK, Okinawa -> Tokyo med Jetstar Japan för ca 800 SEK och Tokyo -> Bangkok med Air Asia eller Mesaba Aviation för ca 1500 SEK). Lite över budget, men å andra sidan businessklassbiljett på den tunga sträckan.

Gillar din benämning "runt hörnet", det är ju bara en 6 timmars flygning ungefär mellan Bangkok och Tokyo :).
Även om det är kortare än Europa-Asien så är det ändå en hel del tid att spendera ombord ett plan.
 
Toppen