Söker flygbiljett för USA-resa 26-27/12 - 1-2/1

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av robert_06_, 17 December 2013.

1. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Behöver komma iväg några dagar för att andas men också för att komma upp i poäng för att få en trevlig bonus från American Airlines.

Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
    Var är din destination? Minneapolis i första hand, annars NY, LA eller Dallas
    När vill/behöver du resa ut? 26:e december + 1 dag
    När vill/behöver du komma hem? Jag måste jobba från den 3:e januari så hemma senast 2:e januari
    Hur länge vill du vara borta? --
    Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
    I vilken kabinklass? I Business class i första hand
    Med vilka flygbolag vill du flyga med? Oneworld (gärna American Airlines's 77W över pölen)
    Vad är din budget? 20-25.000 SEK
    Vad är det viktigaste för dig?
    Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Skulle kunna ta en stopover i NY till 28:e och flyga till Minneapolis på eftermiddagen där.

2. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hittar 28 dec till 1 jan för ca 24500, men ingen availability i rätt bokningsklass med American Airlines den 26-27 (har även tagit en titt på British Airways, men det verkar inte bättre).

3. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hittar British Airways GOT-LHR-ORD-MSP 26/12 (12363kr) samt diverse routings MSP-ORD/DFW-LHR-GOT den 1/1 eller 2/1 (kostn 12353 för ORD och 13897 för DFW, men då är DFW 777). (Allt detta på American Airlines-metall om man vill, annat än GOT-LHR naturligtvis)

Last edited: 18 December 2013
  4. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack nota bene!
    På American Airlines.com?

5. Storsteffe

Storsteffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    British Airways.com skulle jag tro, där finns de priserna på ett ungefär, American Airlines verkar dyrare

1 person likes this.
  6. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hämtade den första posten från American Airlines.com, men den andra (som väl är mer det du söker) är bokningsbar på British Airways.com. Du verkar behöva spräcka budgeten med en tusenlapp för att få 777 på hemvägen. Jag landade just med en 777:a LHR-JFK och kan ju hålla med om att det är värt att lägga lite energi på att få dessa kärror istället för de gamla.

7. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så ja, fick bokat biljetter idag och reser imorgon, snabba ryck!
    Såhär i slutet på året fick jag till ett av mina mål med resandet jag satte upp i början på året. Att resa med antingen 380 eller 787.
    Imorgon bär det således av: GOT-LHR-LAX med British Airways. 320 på första flighten och sen 380 på andra flighten.
    Hemresan görs 1/1: SNA-DFW-LHR-GOT då det flygs American Airlines och 738, 77W och 320. Hoppas på att få till en reserapport på detta också!

7 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!