Senaste nytt

Söker: Europa- Central Amerika med omnejd i Oktober

Villiam

Ny medlem
Hej,

Har länge läst detta forum och lärt mig väldigt mycket så först och främst tack för ett fint forum.
Har precis sagt upp mig och vill nu ut och resa ett tag (läs övervintra). Känner lite att jag har satt en aning för lösa parametrar för mig själv så hoppas på några intressanta, kluriga lösningar från kreativa forummedlemmar.


  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm från start men skulle gilla kluriga lösningar som gör att själva avstampet blir från annan stad i Europa. Har tex. kollat på ARN- PRG/ BER- Panama. Gillar att åka tåg =)
  • Var är din destination? Central Amerika
  • När vill/behöver du resa ut? Snarast, helst Oktober
  • När vill/behöver du komma hem? Har mycket tid. Vill inte vara tillbaka före mitten av December men gärna längre.
  • Hur länge vill du vara borta? 3 mnd <
  • Hur många personer som skall resa? 1 person
  • I vilken kabinklass? Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) Beror på lösningen
  • Vad är det viktigaste för dig? Att kunna stanna längre på varje stopover dvs. hellre ett par nätter i en stad än några timmars transfer på en flygplats.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Ja =)

Tack på förhand!
 

Dr. Miles

Expert
Om budgeten är beroende på lösningen, går det bra med IATA normal fare för ca 46.300 SEK exkl. skatter i Economy? Du kan välja vilket flygbolag du vill och vilken avgång som helst. Obegränsad antal stopover är också tillåten. ;)
Om du inte gillar den, bör du ALLTID ange exakta summan av budgeten. :)
 
Du ville åka ut ifrån Europa och dessutom med relativt kort varsel och du vill stanna några dagar på varje ställe (=en försening är inte hela världen). Norwegian brukar ha rimliga priser även om man bokar med kort varsel så mitt tips är att ta första etappen med dem. Sedan får du nog sätta dig ner och fundera över vilka länder du vill besöka och hur länge. Som du har formulerat frågan finns det oändliga möjligheter, i synnerhet eftersom du inte har avgivit någon budget.
 

Villiam

Ny medlem
Om budgeten är beroende på lösningen, går det bra med IATA normal fare för ca 46.300 SEK exkl. skatter i Economy? Du kan välja vilket flygbolag du vill och vilken avgång som helst. Obegränsad antal stopover är också tillåten. ;)
Om du inte gillar den, bör du ALLTID ange exakta summan av budgeten. :)

Fair point. 5000-7000kr borde väl räcka ;D
 
Toppen