Senaste nytt

Söker: Eurobonusresa till Peru & Ecuador i okt/nov

TheDude

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination?
    Vi börjar resan med Macho Picchu och avslutar med dykning runt Galapagos. Är det möjligt att göra en resa som är Arlanda - Cusco (CUS) och hem San Cristobal (SCY) - Arlanda

    Vägen till Peru via Frankfurt för att uppleva Lufthansas First Class terminal :)

    Alt. som jag sökt på är t.ex. ARN-FRA-GRU-LIM-CUS har även sätt rutter via Mexico city. Vet ej vilken väg som det är störst chans att uppgradera till Firsta class.

  3. När vill/behöver du resa ut? 26:e oktober +/- 2 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? 16:e november +/- 2 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? First Class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Eurobonuspoäng o AMEX 2-4-1 voucher
  10. Vad är det viktigaste för dig?
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Om möjligt resa till Lima/Cusco och hem från San Cristobal

    Suveränt om jag få kan få råd/hjälp med denna eurobonusresa !!
 
Last edited:

TheDude

Medlem
Jag trodde att flygplatskoden för Cuzco i Peru var CUZ
Helt rätt det är till Cuzco vi ska :)

Det är inte lätt det här men jag kan eventuellt ha hittat 3 plaster i First LH 542 den 28 oktober FRA 13:25 BOG 19:15. Har använt mig av LifeMiles

Är följande rutt ok
ARN-FRA-BOG-LIM-CUZ?

Får jag starta hemresan från San Cristobal (SCY) - open-jaw?
 

TheDude

Medlem
Jepp det ante mig, sitter o läser igenom en massa trådar och ser att det är max 2 stop i sista zon. Är dessa rutter ok?

ARN-FRA-BOG-LIM
UIO-BOG-FRA-ARN UIO är flygplatsen i Quito

Funkar open-jaw då LIM o UIO ligger i olika länder, dock samma zon?

Enl. LifeMiles om jag förstått siten rätt finns det lediga platser i First för FRA-BOG o BOG-FRA

Totalt 8 segment och priset 190k EB-poäng för 2 pers. med Amex 2-4-1, korrekt?


T.ex. så här för utresan den 28 oktober
LH 809 ARN 06:55 - FRA 09:05
LH 542 FRA 13:25 - BOG 19:15
AV 141 BOG 22:15 - LIM 01:15

Hemresa
AV 8372 UIO 10:55 - BOG 12:35
LH 543 BOG 21:05 - FRA 14:15
LH 804 FRA 15:50 - ARN 18:00
alt.
LH 808 FRA 21:25 - ARN 23:35 men kanske inte lika nödvändigt med stop i FCT på vägen hem eller tänker jag fel?

enl.
Sammanställning av Star Alliance flyglinjer med First class kabin (utrikes) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
så är det premiär för F-klass den 28 oktober :cool:

Är det för kort tid i FCT?
Var kan man se vilken typ av plan LH542 är, man vill ju gärna åka 747:a eller A380
 
Last edited:

TheDude

Medlem
Har man tillgång till någon Lounge när man kommer till Lima i väntan på inrikes planet om man rest Första klass till Lima?
 

Canadien

Medlem
Har man tillgång till någon Lounge när man kommer till Lima i väntan på inrikes planet om man rest Första klass till Lima?
Det i princip alltid avgående flygs regler som gäller, undantagen jag sett är uteslutande 'hemresor' till respektive flygbolags hubb där man kan få ankomstlounge när man ankommer i First. (British på Heathrow, Lufthansa på Muc o Frankfurt). Reser du inrikes i Business så finns det säkert någon lounge i Lima men det googlar du enkelt fram på det flygbolagets hemsida.
 

TheDude

Medlem
Det blir lite tajt om tid att åka den 28:e då vi har ett fixt datum för dykbåten.

Är följande rutt ok?

ARN-FRA-GIG-LIM dvs via Rio till Lima
UIO-BOG-FRA-ARN och hem från Quito

Och man flyger Boeing 747-8I till Rio, känns inte helt fel :cool:

t.ex. utresa 25 okt.

LH 807 ARN 16:35 - FRA 18:40
LH 500 FRA 22:15 - GIG 04:55
AV 920 GIG 05:45 - LIM 09:15 Går det att boka med bara 50 min transfer?
Edit: resan går att boka via Lufthansas sida så jag antar det är OK med så kort transfer
 
Last edited:

TheDude

Medlem
Jag blir inte riktigt klok på hur jag ska kolla om det finns lediga platser för First Class Award resa. Tror att detta är bästa rutten att ta sig till Lima via Frankfurt då rutten via Bogota öppnar först den 28 oktober

Datum runt den 25 oktober +/- 2 dagar
LH510 FRA 21:55 - EZE 06:45
LA2428 EZE 07:50 - LIM 10:50

Super Tacksam om någon kan hjälpa mig att kolla om detta är ett möjligt alt. :)
 
Toppen