Senaste nytt

Söker: Business eller Premium Economy från Stockholm till Santiago de Chile

Treo

Medlem
BA flyger inte till SCL, återstår codeshare med IB eller AA och ingen av dem har PE.
Gissningsvis är det är en full flex economy biljett ?

Carriern är LAN GRU-SCL t.o.r, anges som PE både i Matrix och på hemsidan. Större utrymme, blockerade säten etc.
 

Homer

Medlem
Carriern är LAN GRU-SCL t.o.r, anges som PE både i Matrix och på hemsidan. Större utrymme, blockerade säten etc.

Så vad det handlar om är inte direkt Europa-SCL utan BA i WTP(Premium Eko) till GRU och sen byte i GRU till LAN
vidare till SCL i denna klass.Premium Economy - LAN.com
om det är smidigare att byta i Brasilien än i USA har jag ingen aning om så jag har ingen kommentar.


Som en parantes, 1a oktober sätter LAN in 787an FRA-MAD-SCL, kanske värt att kolla upp hur deras ekonomi klass är
i den kärran. Update as of 24JUL13: Current / Future Boeing 787 Routes | Airline Route – Worldwide Airline Route Updates
 

emiland

Medlem
Har flugit CPH-SCL ett par gånger. Utbudet är begränsat till AF, KLM eller Iberia om man vill undvika USA.
Sist bokade jag en C biljett CPH-CDG-EZE samt en aereolinas argentinas biljett AEP-SCL. Priset var 15' billigare än att boka direkt.

Värt att notera är flygplatsbytet. I mitt fall tryckte jag in en affärslunch på vägen så det spelade mindre roll.
 

A380*G

Medlem
Har flugit CPH-SCL ett par gånger. Utbudet är begränsat till AF, KLM eller Iberia om man vill undvika USA.
Sist bokade jag en C biljett CPH-CDG-EZE samt en aereolinas argentinas biljett AEP-SCL. Priset var 15' billigare än att boka direkt.

Värt att notera är flygplatsbytet. I mitt fall tryckte jag in en affärslunch på vägen så det spelade mindre roll.

??
LH Group och BA? Aeroflot och TAP? TAM?....... SQ och CA?......alternativen från Europa till Sydamerika är många. Lägg även till Gulfbolagen och TK.
 
Söker: Business eller Premium Eco från Stockholm till Santiago de Chile

1.Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
2.Var är din destination? Santiago de Chile (vill gärna ha förslag till sydamerikas olika flygplatser om det ger lågt pris, connection till SCL måste finnas)
3.När vill/behöver du resa ut? SEP-OKT-NOV
4.När vill/behöver du komma hem? (Skriv antingen: "lämna BBB senast/tidigast på dd-månad" eller "vara hemma AAA senast på dd-månad") DEC-JAN-FEB-MARS
5.Hur länge vill du vara borta? (om du är flexibel med hemresedatum) mellan 60-110 dagar
6.Hur många personer som skall resa? (Ange antal vuxna och barn. Även barnet/ens ålder) 1 person 60 år
7.I vilken kabinklass? Premium class eller Business class
8.Med vilka flygbolag vill du flyga med? ALLA
9.Vad är din budget? Upp till 25000 (förslag tas emot)
10.Vad är det viktigaste för dig? Korta "breaks" mellan destinationer och så få byten som mjöligt
11.Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Enbart en kort stund om det är flera "STOPS". d.v.s inga övernattningar.

Mvh Rickard
 

Dr. Miles

Expert
Du behöver att boka två separata bokningar men det blir ganska billigt med American Airlines eller British Airways biljett till Sao Paulo och en annan biljett därifrån.

http://www.businessclass.se/forum/d...aulo-t-r-british-airways-17-800-sek-inkl.html
http://www.businessclass.se/forum/d...lo-t-r-american-airlines-17-000-sek-inkl.html

Om du föredrar mindre anslutningar/korta byte, föreslår jag British Airways biljett. Det blir Stokcholm-London-Sao Paulo.

EDIT:
och kombinera med en sån här biljett.
http://www.businessclass.se/forum/d...-de-chile-t-r-tam-4-600-sek-inkl-skatter.html
 
Last edited:
Finns det inga andra connections där man kan landa i sydamerika eller USA som man kan komma ner mera i pris? tänker alltså på att man kanske tar ekonomi en kort sträcka men businessclass över atlanten:)
 

Dr. Miles

Expert
Finns det inga andra connections där man kan landa i sydamerika eller USA som man kan komma ner mera i pris? tänker alltså på att man kanske tar ekonomi en kort sträcka men businessclass över atlanten:)

Vill han flyga via USA eller inte? Du skrev att (svärfar) vill helst inte flyga via USA.
Vill gärna bortse ifrån USA då bagaget inte ska behöva förflyttas under resans gång.
 
Toppen