Senaste nytt

Söker bonusresa med Star Alliance Stockholm-Kuala Lumpur i Dec/Jan

Norrort

Medlem
Jag har just bokat en 2-4-1 från Stockholm till Kuala Lumpur till årsskiftet för mig och hustrun. Var inte ute i så god tid, så alternativen var givetvis begränsade. Jag tänkte dock se om forumet kan vara behjälpligt och eventuellt hitta något "sexigare" än vad vi har idag (och vad jag själv lyckas hitta via United).

Är inte missnöjd på något sätt, vore dock skoj att se om det går att kalibrera rutten med hjälp av er som har betydligt bättre koll än jag själv. Är helt införstådd med att tillgängligheten kring årsskiftet är begränsad.

Såhär ser det ut just nu:
28 dec
ARN-PEK i I (CA)
PEK-KUL i I (CA)

11 jan
KUL-IST i I (TK)
IST-VIE i I (TK)
VIE-ARN i X (OS)

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Kuala Lumpur (Singapore är ett alternativ också)
  3. När vill/behöver du resa ut? 28:e eller 29:e december
  4. När vill/behöver du komma hem? Lördag 11:e januari
  5. Hur länge vill du vara borta? ca 14 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business (first tror jag inte är rimligt att lösa)
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) -
  10. Vad är det viktigaste för dig? Bra flygupplevelser men med max två byten i bägge riktningarna (min hustru köper inte fler byten än så om det inte är nödvändigt...)
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? -

Som sagt, tar gärna emot tankar och idéer på potentiella rutter för att göra själva resandet lite mer spännande.

Tack på förhand!
 

jerixon

Medlem
Jag åker även jag till KL 25e Dec - 6e Januari.
Men som sagt är det jäääääävligt sent ute. Bokade mina flighter i Januari och alternativen va inte jättesexiga redan då... Även om jag fick ihop det bra.

Skulle nog vara nöjd med routing om du ej hittar annat på United.
Rätt enkelt att söka och vi sitter inte på annan info än dig.
Eventuellt ring SAS och fråga om det finns några Singapore Airlines flighter som ej ses på United.
 

John Mack

Medlem
Håller med, men just Singapore airlines som är svårare att hitta kan kanske motivera den betalningen? Tallin verkar inte helt positiva till att leta massa datum och ännu fler rutter...
 

Norrort

Medlem
Ok, tack för alla svar! Får helt enkelt sitta lugnt i båten och se om det dyker upp något annat på United framöver.
 
Toppen