Söker billig Business Class Stockholm-Chiang Mai (alt. Bangkok) mitten februari

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Hansi, 3 Januari 2015.

1. Hansi

Hansi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Söker billigaste Business biljett Sverige - Thailand t.o.r.
    Från: Arlanda (ARN)
    Till: Chang Mai (om ej till BKK)
    Klass: Buisness
    Pris: 7 000 - 13 000 SEK
    Pga SJ anslutning: Utresa efter 10:30 och landning före 19:30 annars extra hotellnatt.
    Bolag: Helst Star Alliance, men även Finnair och Air Berlin med partners.
    När: Mitten av februari i 7 - 10 dagar
    Pax: 1 st pensionär och EBG

Tycker jag använt Dr M´s mall på ett bra sätt nu trotts klagomål... ;)

Anm.: Billigaste jag fann idag är Aeroflott 16 522 SEK, Finnair 13 800 SEK och Norweigian 12 665 SEK (flyger ej Norweigian av samma skäl som Ryanair) till BKK. Till Chang Mai 19 900 SEK
    med Quatar..

Last edited: 3 Januari 2015
  2. seat56f

seat56f Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    British Airways?

Bifogade filer:

First class gillar detta.
  3. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Schlaake, agehall och simon_says91 gillar detta.
  4. Prismässigt är det svårt att slå Finnairs erbjudande om det är inkl. inrikesflyg till Chiang Mai.

fcx gillar detta.
  5. Paby

Paby Medlem

Du kan få British Airways inkl inrikesflygningen från Bangkok till Chiang Mai (i Economy med Bangkok Airways) för ca 15400 kr - tror det är svårslaget för att komma till slutdestinationen. British Airways säljer Bangkok Airways som codeshare så du kan dessutom boka direkt på BAs hemsida utan att behöva blanda in resebyrå.

6. Paby

Paby Medlem

British Airways-priset måste bokas före 15 januari ska noteras. Det är en del av pågående World Sale.

7. Hansi

Hansi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    JaHa var det allt???

8. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Thai har ett erbjudande till Phuket med stopover i Bangkok på hemvägen för 15418 kronor i Business inkl skatt.
    Planet, en B777-300ER har jättebra stolar med 4 stolar på en rad , stor skärm och mycket bra service.
    Jag flög just Köpenhamn-Phuket med detta plan.

9. charmkurs

charmkurs Medlem

Om du kan tänka dig att köpa en separat biljett sista sträckan har Bangkok Airways en kampanj just nu. T/r ca 800 kronor, dock ingen business på den sträckan, å andra sidan är det bara lite mer än en timme. Jag har flugit denna routing många gånger på separata biljetter och det går att checka igenom bagaget - Chiang Mai är en av de internationella flygplatser i Thailand som har tull. När jag flög (med TK) i december var jag dock tvungen att gå till desken och förklara då incheckningsagenten inte visste detta. Med den kampanj jag har sett att Finnair har nu är det väl en bra kombo med tanke på att de har codeshare...

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du får gärna förklara varför du tror att "bra" och "codeshare" hör hemma i samma mening. Det finns så klart tillfällen när det är bra, men i det här fallet känns det tveksamt.

NotRyan och rvarttinen gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!