Söker biljett: Stockholm-Sydney-Rio-Stockholm i Okt/Nov

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av ALU, 12 Januari 2015.

1. ALU

ALU Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Jag har en intressant period i oktober/november 2015. En årlig konferens går av stapeln i Rio med start den 3 november. Den 24 oktober ska jag på bröllop i Sydney. Det känns lite fel att åka hem till Sverige där emellan. Så det kan bli en rätt intressant resa med andra ord, faktiskt en round the world som det ser ut.

Därför tänkte jag passa på att ta hjälp av alla experter här och i gengäld presentera en gedigen reserapport. Jag utgår från att köpa biljetten (för pengar), men om det finns vägar att använda poäng så gör jag gärna så även om det såklart kan ställa till en del iom att jag har relativt fixade datum.

Förutsättningar:
    Jag är:
    BAEC Gold med ca 350 k Avios.
    Qantas Silver (har slarvat där) med ca 120 k Qantas points.
    SAS Gold (tappar status i Juli..) med ca 100 k Eurobonus. Samt oanvänd 2-4-1 voucher. (Ännu ska sägas, flickvännen tycker vi ska använda denna till annat...)
    Jag har ett fåtal US Dividend miles, men har inget emot att köpa upp några vid kampanj om det underlättar.
    Med andra ord; om jag ska betala för resan gör jag den helst inom OneWorld.

Jag är alltså rätt öppen för alla möjliga förslag. Det enda viktiga är egentligen de fixade datumen 24-25 oktober för bröllopet (Sydney) och 3-8 november för konferensen (Rio). I övrigt kan jag tänka mig att åka hur/var som helst där emellan...

Tack på förhand för all hjälp!

/A
    1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
    2. Var är din destination? Rio, med stopover Sydney
    3. När vill/behöver du resa ut? 20-21 oktober
    4. När vill/behöver du komma hem? 10 november, give or take 1-2 dagar
    5. Hur länge vill du vara borta? Tja, se ovan
    6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
    7. I vilken kabinklass? I Business class
    8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? OneWorld eller enligt ovan
    9. Vad är din budget? (per person) Tricky... så billigt som möjligt, men det blir nog svårt. Kan 40 tkr fixa detta?
    10. Vad är det viktigaste för dig? Att timingen passar.
    11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Sydney, helst ca en vecka.

2. ALU

ALU Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bumpar den här då jag tänkt sätta mig ner i helgen och lite mer aktivt försöka hitta något passande... Alla sorters förslag och hjälp emottages gärna!

3. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ARN-LHR-KUL-SYD med MH finns både 20 och 21 oktober för 135.000 avios i business (170.000 avios i first mellan LHR-KUL) och kanske 4.000kr

mellan SYD-GIG är det svårare. inte den bekvämaste men hittar
    SYD-LHR-GIG med British Airways den 27 oktober för 160.000 avios och 5.335kr

GIG-LHR-ARN med British Airways finns bland annat den 11 november för 75.000 avios i business (105.000 avios i first) och 557kr
    eller 104.000 qantas points i business, men lyckas inte ens söka resa via Qantas hemsida

Martin Björnström och ALU gillar detta.
  4. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @ALU Har du tittat på någon Jordenruntbiljett med One World ? Förutsatt att
    du kan hitta ok pris så ger det ju en möjlighet att stanna ett par dagar på Påskön.
    Kan varmt rekommendera ett stopp på denna spännande plats eller hur @Tommy
    och @IPC_Mataveri ?

Tommy, Martin Björnström, ALU och 1 annan gillar detta.
  5. Tommy

Tommy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Påskön kan jag absolut rekommendera, statyerna stan och det totala mörkret på natten gjorde att vi såg satelliterna som snurrar runt jorden och vintergatan.

6. Boka jorden runt-biljett på Home - oneworld Chilenska LAN som är med i OW har en cool flygning Sydney-Auckland-Santiago (LAN800), just nu med en A343 men den kommer bytas ut mot en brand new Dreamliner 787 under året. Så mitt tips är att försöka få med den sträckan på resan :)

Martin Björnström, ALU och Christian R gillar detta.
  7. ALU

ALU Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, en jorden runt biljett är det som ligger närmast. Känns ju "fel" att åka halvvägs och sedan vända...

Hur jag ska lyckas pussla ihop en sådan med hjälp av mina miles är en rätt tuff nöt att knäcka. Jag har kikat runt, men har svårt att hitta något som fungerar. Känns som jag ska öka min budget också.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!