Senaste nytt

Söker biljett Köpenhamn-Nya Zeeland

Ursäkta min okunnighet. Men vad är revenue-biljett?

Man ska ha en otrolig tur för att samma flighter i en awardbiljett ska vara tillgängliga för rimliga pengar som revenue-biljett (jag antar att alla 4 vill flyga samma flyg). T ex mitt exempel ovan (som dock var för 4 personer; för 2 personer öppnas det upp troligtvis upp fler routingmöjligheter), det kostar 63327 SEK per person (dock med businessclass istället för ekonomiklass mellan Auckland och Melbourne):

Visa bifogad bild 73160
 
Man ska ha en otrolig tur för att samma flighter i en awardbiljett ska vara tillgängliga för rimliga pengar som revenue-biljett (jag antar att alla 4 vill flyga samma flyg). T ex mitt exempel ovan (som dock var för 4 personer; för 2 personer öppnas det upp troligtvis upp fler routingmöjligheter), det kostar 63327 SEK per person (dock med businessclass istället för ekonomiklass mellan Auckland och Melbourne):

Visa bifogad bild 73160
True, det blir lite pussel att få ihop två betalda och 2 bonus på samma flighter. Men det går. Nu är jag inget fan av just Air China, men där gick det att sy ihop 2 bonus och 2 betalda, där de 2 betalda kostade runt 32 tkr danska/st. Även kombinationen 3 betalda och en bonus borde gå att sy ihop.
 
Toppen